
Oorspronkelijk geplaatst door
peter_heijnen
En ik altijd maar denken dat laag juist extra gevaarlijk is omdat je bij harde hoge pieken recht op je trommelvlies meteen de knop naar links wilt draaien maar je bij hard en veel laag die neiging helemaal niet hebt...

De beschadiging ontstaat niet door de frequentiegevoeligheid van je gehoor, maar door de overbelasting van trilhaartjes. Laag maakt juist meer kapot dan hoog. Zie de frequentiegevoeligheid maar als een alarmsysteem dat bij laag minder goed werkt.
Favorieten/bladwijzers