Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 164

Discussie: Hard

Threaded View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    - Lage tonen beschadigingen je gehoor minder.
    En ik altijd maar denken dat laag juist extra gevaarlijk is omdat je bij harde hoge pieken recht op je trommelvlies meteen de knop naar links wilt draaien maar je bij hard en veel laag die neiging helemaal niet hebt... De beschadiging ontstaat niet door de frequentiegevoeligheid van je gehoor, maar door de overbelasting van trilhaartjes. Laag maakt juist meer kapot dan hoog. Zie de frequentiegevoeligheid maar als een alarmsysteem dat bij laag minder goed werkt.

Verder sluit ik me aan bij Pepe, beleving meet je niet met meetapparatuur.

De ontwikkeling die ik sinds de 80's op het podium heb meegemaakt: nadat de gitaristen waren verwend met steeds grote vermogens (rackattack!), kwam de reactie vanuit de baswereld met steeds zwaarder geweld (1000 tot 2000 watters), daarop kon de drumwereld natuurlijk ook niet achterblijven met steeds nieuwe kits die het bas en gitaargeweld makkelijk konden bijbenen, en niet veel later sleepten de toetsenisten makkelijk 2000 watt eindtrappen mee omdat het zo lekker vet was (true! ..). Dat heeft er allemaal toe geleid dat tegenwoordig op het podium niet zelden de zang onuitstaanbaar hard staat, want die wereld zit natuurlijk ook niet stil!

Ik ben 15 jaar geleden van 2x50 watt buizen teruggegaan naar 2x20 en kreeg in kroegen vaak te horen dat ik harder moest. Nou, dus mooi niet vrienden. Tegenwoordig kom ik met 20 watt binnen en daar moet het maar mee.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 23 mei 2011 om 09:32
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten