Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 17 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 164

Discussie: Hard

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het is zeker zo dat het nu harder kán, maar moet dat dan ook? Bahalve de baromzet (iedereen die iets wil zeggen schreeuwt zich schor en krijgt meer dorst) is er niemand bij gebaat.
    Tuurlijk moet dat niet!!! Ik merk heel vaak bij optredens dat met name de bas en de bassdrum zo knetterhard staan. Waarom? De muziek wordt er niet mooier van. Vaak valt de melodische gitaarpartij helemaal in het niet...
    Of is dat ook weer een ouwe lullen opmerking?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Tuurlijk moet dat niet!!! Ik merk heel vaak bij optredens dat met name de bas en de bassdrum zo knetterhard staan. Waarom? De muziek wordt er niet mooier van. Vaak valt de melodische gitaarpartij helemaal in het niet...
    Helemaal mee eens hoor!
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    ....meestal wordt er een giga-hoeveelheid laag gebruikt tijden concerten of disco's, en nu weet ik dat er hele volksstammen zijn die daar verzot op zijn (ik niet ).....

Begrijp me niet verkeerd. Ik houd wel degelijk van laag, en een stuwende bas, maar wat al te vaak hoor ik (bijna) alleen maar bas, terwijl er zoveel meer te horen, en dus te beleven en genieten valt.
    Ik ben het er ook roerend mee eens. Misschien moeten we een "anti-teveel-aan-bas-kerngroep" oprichten?

Standaard

tsja, wij hebben drie blazers en echte drums. Dat maakt dat de mix meestal bestaat uit de rest in verhouding erbij zetten. Maar je komt dan toch al gauw op 98dB(A) gemiddeld uit op een feestje. En als het einde van de avond komt wil de organisatie bijna altijd dat het volume omhoog gaat. (gehoor-gewenning + drank in de man)

Wij spelen gelukkig met afsluitende IEM dus mij maakt het niet uit. Maar er zijn dus gewoon minimum grenzen.
    Op een meter van een echt drumstel kom je in de praktijk met popmuziek niet onder pieken van 100dB(A) uit hoor.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Gisteravond was ik bij het hippiefeest hier bij ons in Gorinchem en daar speelden The Bintangs. Daar had ik erg naar uitgekeken, maar toen ik er eenmaal was....doodzonde. Precies zoals je hier omschrijft: Een knetterharde bas en bassdrum en van de gitaarpartijen viel zo'n beetje alles weg. Ik ben halverwege buiten de tent gaan staan op veilige afstand, want zelfs mijn oorbescherming werkte niet afdoende. Zinloos en zonde van de poen. Ik snap niet dat men daar bewust voor kiest........of zou het een geluidsman zijn die er een eigen draai aan gaf?

Senior Member

Standaard

Ik las laatst een artikel dat had gevonden dat er meer gedronken wordt als de muziek hard staat. Dit komt vast omdat er dan minder gepraat kan worden.
    Kroegeigenaren weten dit waarschijnlijk al sinds het eerste bier werd getapt en maken er dankbaar gebruik van.
    Of dit bij concerten ook zo is weet ik niet, maar ik stoor me wel vaak aan het volume.

Senior Member

Standaard

Even inhaken op de 'ouwe lul' opmerking.
    Ik heb mezelf dit de laatste maanden regelmatig afgevraagd.
    Worden je oren gevoeliger als je ouder wordt?
    Ik ben nu 43 en verdraag harde muziek slecht, vooral in de repetitieruimte. Tijdens een optreden merk ik er niet zoveel van door de rush, maar als ik in het publiek of een kroeg sta krijg ik vluchtneigingen.
    Het kon me vroeger nooit hard genoeg, nooit ergens last van gehad, ik geloof dat ik tot de gelukkigen behoor die er ook geen schade aan heeft overgehouden. Maar tegenwoordig doen m'n oren dus wel snel pijn wat vervolgens dagen aanhoudt. Misschien puur psychisch..
    Is er een dokter/oorarts in de zaal?
    ------------------------------------
    http://www.acdctribute.nl AC/DC Tribute

Standaard

door zowel beschadiging als normale veroudering zal je gehoor afnemen.

Je hoort minder hoog. Waardoor je minder harmonischen hoort en je dus spraak e.d. echt uit het mid moet halen zonder bijkomende informatie. Gehoorbeschadigingen echter (dode trilhaartjes) ziiten vaak juist in het mid-gebied.

Daardoor VERSTA je mensen niet goed meer. Je hebt steeds meer moeite om dingen te onderscheiden. Je wordt geestelijk moe van relaxen in de kroeg!

Een fanfare is tegenwoordig net zo hard als 100 jaar geleden. Een bigband in een zaaltje is misschien nog wel harder dan die DJ die house staat te draaien. En die Vox versterkers van de beatles in de cavernclub (stenen bogen!) zijn zeker net zo hard als dat bandje bij jou op de hoek. Laat je niets wijsmaken. Die opa's en oma's van nu die zo klagen zijn misschien dezelfde die in het kurhaus bij de stones in de zaal gevochten hebben met politie te paard! Dingen zijn altijd al te hard gegaan.

(gehoorbeschadiging kan dus ook door motorrijden zonder doppen, autorijden met een raam open of geregeld je haar fohnen gebeuren. Harde muziek is maar een fractie van je probleem. Twee weken je nieuwe huis verbouwen is funest voor mensen hun gehoor!)
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefthandstrat Bekijk bericht
    ........of zou het een geluidsman zijn die er een eigen draai aan gaf?
    Stiekem heb ik het vermoeden dat heel wat geluidsmensen gewoon doof zijn.......

Maar om op bollocks37 in te haken: ik heb dat ook steeds vaker in kroegen en ook in de repetitieruimte. Zelfs als de drummer van te voren even warmslaat denk ik tegenwoordig al snel fuck moet dat zo hard? Dat had ik "vroeger" ook niet (ik ben 5 jaar jonger dan jij). Het is ook de reden dat ik geen popconcerten meer bezoek, dat gaat me allemaal gewoon veel te hard. Ik vraag me ook wel eens af of m'n oren niet beschadigd zijn in die zin dat ik een volume-allergie ontwikkeld heb of iets dergelijks. Ik heb geen piep in m'n oren en hoor alles volgens mij nog wel prima, maar bij hoger volume krijg ik inderdaad ook vluchtneigingen.... hmmm...... vraag me echt af wat dat is.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Twee weken je nieuwe huis verbouwen is funest voor mensen hun gehoor!)
    Ah, nu snap ik je sig eindelijk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten