Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 77
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Tja, ik vind die hipshot parts echt ruk. maar dat betekent niet dat Kiesel verkeerd is?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Tja, ik vind die hipshot parts echt ruk. maar dat betekent niet dat Kiesel verkeerd is?
    Ik heb een hipshit laten monteren op een el cehapo gitaar. De neck piece was verrot. Wel vlot een nieuwe gekregen dat wel. Maar stemvast? Ho maar. Ik vermoed echter dat de houtsoort en -constructie van de el cheapo in kwestie daar ook een grote rol inspeelt.

Amyway, ik zou wel een Kiesel headless lusten. Mooie houtsoort, mooie binding etcc

Senior Member

Standaard

Ik geloof dat Orpheo de vraag miste, maar voor zover ik weet werkt hij bij Aristides.
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

Klopt Hij bouwt ook zelf hele mooie gitaren

Senior Member

Standaard

Ik heb nog een Steinberger Spirit, ooit 2dehands gekocht voor 250 ofzo. SD humbuckers op gezet, geen SC in het midden die zit alleen maar in de weg. Kreeg er nog een adapter bij voor gewone snaren. Warwick rockbag erbij besteld i.p.v. dat slappe originele hoesje. Leuke headless gitaar/reisgitaar zo. OK geen fanned frets.

Vooral die Ibanez 7 snaar vind ik wel stoer en de prijzen i.v.m. Mayones en Strandberg zijn redelijk IMHO.

Senior Member

Standaard

Welke Spirit? Die nu nog steeds wordt gemaakt, dat trapeze model, of die mooie bijna-Holdsworth?

Senior Member

Standaard

ja, ik heb die headlesses van Kiesel getest toen ze net nieuw waren. Ik vind het Hipshot systeem bij langer gebruik echt heel vervelend werken. Je kan de klemstukken op de headpiece heel makkelijk veel te strak aandraaien waardoor je snaren breekt waar je bij staat. De balans tussen snaar in het stuk in de brug doen versus reststuk achter de kop luistert redelijk precies en met dikkere snaren met veel spanning is het precies stemmen lastig.
    Misschien is het inmiddels verbeterd? Ik kan me niet voorstellen dat een merk met een goede reputatie een systeem gebruikt waarmee er om de haverklap snaren breken....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Misschien is het inmiddels verbeterd? Ik kan me niet voorstellen dat een merk met een goede reputatie een systeem gebruikt waarmee er om de haverklap snaren breken....
    Dan hebben ze dat aan moeten passen in de laatste maand ofzo. Ik heb onlangs zo'n unit geinstalleerd op een gitaar. Nooit... Meer...

Senior Member

Standaard

Dan hebben ze dat aan moeten passen in de laatste maand ofzo. Ik heb onlangs zo'n unit geinstalleerd op een gitaar. Nooit... Meer...
    ok, bedankt. Mocht ik ooit zo'n Kiesel headless willen zou dit me toch doen aarzelen. Ik hoop gewoon dat Ibanez nog een keer een versie met tremolo uitbrengt. Na al die jaren begin ik toch weer zin in een headless te krijgen, 6-snaar met trem en zonder fanned frets.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten