Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 467

Threaded View

Senior Member

Standaard

Net de aflevering terug zitten kijken. Zonde dat toto naar huis is, en idd met een kul argument. Verder ben ik hetet iedereen hier eens dat het gaat om het totale entertainment plaatje en noet enkel het technisch niveau van de band.
    Verder hebben ze niet voor niets een publieksjury, ze willen weten welke bandjes "verkopen" bij het publiek. En ik denk dat ze daar enigzins ook op beoordeeld hebben om toto eruit te stemmen. Toto is minder gewaardeerd bij het gezellig kleppen en bierzuipen publiek denk ik.

Overigens vind ik de gitaarsound van CCR wel noemenswaardig.

Over tribute band; niets mis mee, lekker doen wat je leuk vind om te doen. Maar je kan er niet heen dat de muziek al voor je klaar ligt, en er weinig eigen creativiteit voor nodig is. Zelfs voor eventuele live "improvisatie stukken" kun je nog afkijken in live videos van de band of muzikant.
    Daarom minder leuk/goed/waardering? Nee zeker niet, maar het is gewoon een andere tak van sport dan een eigenwerk band. Een tribute is misschien nog wel harder werken..zodra je in een nummer wat iedereen kent een solo mist hoort iedereen dat. In eigen muziek boeit het geen ster.
    Tribute is voor muzikanten weer leuk ook om in de huid te kruipen van iemand anders. Je leert zn manier van spelen en denken als je het totale repertoire instudeert.
    Tributeband is vaak veel meer commercieel oogpunt dan creatief oogpunt. Maar het enige waar het om gaat is dat je plezier hebt in de muziek die je speelt. Ik heb het beide, een tribute en een eigen werk band.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 14 februari 2024 om 21:44
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten