Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 37 EersteEerste ... 253334353637 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 370
  1. #341
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Han!

    Ik snap je commentaar maar uiteindelijk kijk er naar met het idee wat het voor mij is; een wedstrijdje liedjes naspelen voor hobbymuzikanten. Met die gedachte vind ik het niveau dan ook best hoog. Maar idd, we kijken niet naar mensen die statuur van Fogarty, Sinatra of Cocker gaan benaderen.
    Het zijn niet alleen hobbymuzikanten hoor. Zo iemand als Joe Cocker is ook al 30 jaar bezig en die gasten van The Fortunate Sons ook. Bij die Joe Cocker zat in het begin zelfs Hans Eijkenaar, een van Nederlands meest gevraagde sessiedrummer en nog een paar andere sessiemuzikanten. Veel van die professionele muzikanten zien dit als een kans om hun carriere weer uit het slop te halen en weer theatertoertjes te kunnen gaan doen als ze verder komen. Dat komt omdat het programma nu meer bekendheid heeft dan eerst.

    Eigenlijk oneerlijke concurentie van de hobbymuzikanten die meedoen vind ik, want zoals gezegd kan (bijna) iedere professionele muzikant binnen enkele maanden een tributeband van de grond krijgen als hij of zij dat zou willen. Is een beetje hetzelfde als dat Anouk bij The Voice zou meedoen als kandidaat.
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 februari 2024 om 16:28
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #342
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Rustig!
    Je mag kritiek leveren maar niet iedereen? en enkel in de daartoe bestemde vakjes?
    Dan snap je mijn punt niet. Dit is geen algemeen chat topic, maar een topic specifiek over tribute bands.
    Dus je vind je eigen mening dusdanig belangrijk dat je dan wel zo'n topic komt binnenrollen om dan continu te schermen met termen als 'muzikale armoede'. Afkomstig van? O.a. een gitaarleraar. Ja, want dát is het toppunt van creatieve muzikaliteit!

    En don't get me wrong, ik heb een Bachelor of Music op zak (zat in de klas met de bassist (Arn) van Fortunate Sons...), zelf een aantal jaar gitaarles gegeven, dus ken 't klappen van de zweep echt wel, maar om dan uitvoerende muzikanten, die toevallig er plezier in hebben hun helden te proberen te evenaren een beetje af te serveren als wannabe's enzo...tja, houdoe en bedankt kul!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Voor- & afkeur is min of meer de hele pointe van een show met jury,
    carry on!
    Eens, maar wanneer ineens opvallend de kwaliteit ineens met magere 7-s beoordeeld wordt, voorzien van kul-argumentatie, dan val je wat mij betreft -en blijkbaar hier velen met mij- door de mand als jury.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #343
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.989

    Standaard

    Net de aflevering terug zitten kijken. Zonde dat toto naar huis is, en idd met een kul argument. Verder ben ik hetet iedereen hier eens dat het gaat om het totale entertainment plaatje en noet enkel het technisch niveau van de band.
    Verder hebben ze niet voor niets een publieksjury, ze willen weten welke bandjes "verkopen" bij het publiek. En ik denk dat ze daar enigzins ook op beoordeeld hebben om toto eruit te stemmen. Toto is minder gewaardeerd bij het gezellig kleppen en bierzuipen publiek denk ik.

    Overigens vind ik de gitaarsound van CCR wel noemenswaardig.

    Over tribute band; niets mis mee, lekker doen wat je leuk vind om te doen. Maar je kan er niet heen dat de muziek al voor je klaar ligt, en er weinig eigen creativiteit voor nodig is. Zelfs voor eventuele live "improvisatie stukken" kun je nog afkijken in live videos van de band of muzikant.
    Daarom minder leuk/goed/waardering? Nee zeker niet, maar het is gewoon een andere tak van sport dan een eigenwerk band. Een tribute is misschien nog wel harder werken..zodra je in een nummer wat iedereen kent een solo mist hoort iedereen dat. In eigen muziek boeit het geen ster.
    Tribute is voor muzikanten weer leuk ook om in de huid te kruipen van iemand anders. Je leert zn manier van spelen en denken als je het totale repertoire instudeert.
    Tributeband is vaak veel meer commercieel oogpunt dan creatief oogpunt. Maar het enige waar het om gaat is dat je plezier hebt in de muziek die je speelt. Ik heb het beide, een tribute en een eigen werk band.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 14 februari 2024 om 21:44
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #344
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Tributeband is vaak veel meer commercieel oogpunt dan creatief oogpunt. Maar het enige waar het om gaat is dat je plezier hebt in de muziek die je speelt. Ik heb het beide, een tribute en een eigen werk band.
    Eens!
    Ook lang zat kleine k*tkroegjes afgeploegd met een eigen materiaal-bandje en na tig keer spelen voor paps, mams, ooms en paar vrienden, terwijl je wel verlangt naar toffere shows, groter publiek, etc., dan ga je dingen afwegen.
    En nog steeds voorop dat je de muziek maakt, waar je plezier uithaalt.
    Ik heb les gehad van iemand die gitaar speelde bij o.a. Frans Bauer en Lee Towers; ik moet er niet aan denken.
    Dan is het enige aantrekkelijke de pay-check (en groot publiek), maar verder 0 creativiteit (de partijen zijn al bedacht door een heer Bolderdijk ofzo) en mogelijk een genre wat ver van je bed staat.
    En na het eigen-materiaal metalbandje heb ik ook nog een jaar of 6 in allerlei soul/funk/disco formaties gespeeld, waarbij je als gitarist een HEEL andere rol hebt dan in het rock/metal gebeuren. Was ook leuk en leerzaam, maar niet zo leuk als met je mede-gitarist een perfecte twinsolo in "Highway Star" of "Flash of the Blade" wegzetten en het genietende publiek ook nog eens positief verbaasd zien reageren.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #345

    Standaard

    Tijd voor een nieuw format... band speelt, de jury jureert, en de echte jury beoordeelt dan de jury die jureerde. Slechtste jurylid wordt weggestemd.

    Een talentenshow voor juryleden. Met een amateurvariant, en een bekende nederlander variant. En misschien een segment: Thuisjury, het onbekende gezinnetje op de bank. Hoewel, komt dat nog voor, een gezin dat gezamelijk zo'n programma kijkt en alles beter weet?

    Sinds Big Brother, en was "You've got talent" de eerste, of moeten we terug naar de playback show? genieten we niet meer van muziek, maar moeten we het zonodig beoordelen. Los van alle andere ellende, zoals autotune, beatdetective en loudness wars is dat de grootste verarming.

  6. #346
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.535

    Standaard

    De eerste talentenshow was van Hennie H. maar Idols gaf de officiele aftrap.
    Ik zat daarbij als designer en als muzikant in een bandje zijnde heb ik nooit 1 seconde bedacht dat die 2 dingen iets met elkaar te maken hadden.
    Bij het productie bureau kwam men er ook achter dat de gun factor en niet het technisch kunnen de doorslag gaf en toen werd Idols dus de X-factor.

    Ik gok dat wanneer die tribute hoge kijkcijfers blijft scoren er zomaar ineens een spinoff kan verschijnen waar het techische kunnen naar de achtergrond verdwijnt.
    Zijn we weer terug bij Hennie H.

    Maar punten geven aan eigen plezier doen we niet, dan moet je je niet onderwerpen aan een jury.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 februari 2024 om 01:04
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #347
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.602

    Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Tributeband is vaak veel meer commercieel oogpunt dan creatief oogpunt. Maar het enige waar het om gaat is dat je plezier hebt in de muziek die je speelt. Ik heb het beide, een tribute en een eigen werk band.
    Ach, commercieel misschien nog niet eens altijd. Ik heb vorig jaar vier concertjes gedaan met een Normaal coverband, en persoonlijk vond ik dat een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan. Ik heb leren gitaarspelen met de muziek van Normaal, ik kan die muziek wel dromen. En het is bij ons in de streek nog best populair. Dus idd makkelijk scoren. Maar ik ben muzikaal niet heel creatief, werk gewoon 36 uur per week en heb een druk gezin. Ik hoef niet met eigen muziek op pad, ik wil gewoon lekker spelen. En dat is wat dat was. Ik ben er financieel niet heel veel wijzer van geworden. Vijf tientjes per optreden geloof ik, en dan moest ik zelf erheen rijden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #348
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Dus je vind je eigen mening dusdanig belangrijk dat je dan wel zo'n topic komt binnenrollen om dan continu te schermen met termen als 'muzikale armoede'. Afkomstig van? O.a. een gitaarleraar. Ja, want dát is het toppunt van creatieve muzikaliteit!
    Geen reden om persoonlijk te worden en zo op de man te spelen lijkt mij?
    Muzikale armoede was misschien iets zwaar uitgedrukt, ik bedoelde meer creatieve armoede.

    Ik doe trouwens wel meer dan lesgeven en maak ook al meer dan 30 jaar eigen muziek en solo albums en muziekboeken etc. Ik ben er iedere dag uren mee bezig en beleef daar veel plezier aan. Ik wil natuurlijk niet stil blijven zitten! Ik geef overigens liever les dan dat ik iedere weekend andermans nummers zit te spelen tot in den treure toe. Maar goed dat moet iedereen zelf weten en dat is ieder zijn keus. Ik zeg alleen dat ik er niet blij van wordt en dus een andere weg kies.
    Laatst gewijzigd door apekop; 15 februari 2024 om 15:52
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #349
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.602

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Geen reden om persoonlijk te worden en zo op de man te spelen lijkt mij?
    Muzikale armoede was misschien iets zwaar uitgedrukt, ik bedoelde meer creatieve armoede.

    Ik doe trouwens wel meer dan lesgeven en maak ook al meer dan 30 jaar eigen muziek en solo albums en muziekboeken etc. Ik ben er iedere dag uren mee bezig en beleef daar veel plezier aan. Ik wil natuurlijk niet stil blijven zitten! Ik geef overigens liever les dan dat ik iedere weekend andermans nummers zit te spelen tot in den treure toe. Maar goed dat moet iedereen zelf weten en dat is ieder zijn keus. Ik zeg alleen dat ik er niet blij van wordt en dus een andere weg kies.
    Dat is wel een verschil. Voor jou is het werk, voor mij een hobby.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #350
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.730

    Standaard

    Zaterdag de finale en ik hoop dat er volgend seizoen een betere jury is, want als ze de social media in de gaten houden is daar veel kritiek op en terecht.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top