Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 467

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Geen reden om persoonlijk te worden en zo op de man te spelen lijkt mij?
    Muzikale armoede was misschien iets zwaar uitgedrukt, ik bedoelde meer creatieve armoede.
    Die kun je ook omdraaien. Jouw keer op keer negatieve uitlatingen over tribute bands (waar ik o.a. in speel en in diverse eerder gespeeld heb, al dan niet projectmatig) voelde voor mij net zo op de man, maar los daarvan, vond ik het meerdere keren negatief commentaar geven over een specifiek onderwerp in een notabene daarvoor gestart topic op een gegeven moment wel best; daarbij zei ik ook 'o.a.', je was echt niet de enige waar ik op doelde, dus om iets wat aan meerdere mensen gericht is persoonlijk op te vatten ligt meer bij jou...

Ik snap het heus wel, dat als je puur focust op creatief gelijk stellen aan 'origineel'/zelfbedacht/etc. dat het werk voor je gedaan is. Ik kan dan weer juist genieten van de idiosyncracies van bepaalde gitaristen me zó eigen maken, dat ik volledig in hun stijl kan 'performen' in de breedste zin van het woord. Het zijn dan de echte fans, vakidioten, nerds, etc. die na een show je complimenteren over 'het schoudertje' of hoe een bepaalde lick goed het origineel 'channelde'. Maar goed, blijkbaar ook volksstammen die daar niets mee hebben en dat vervolgens in zo'n topic als dit maar al te graag komen verkondigen. Ik zou als wielrenfan op dit forum m'n borst maar nat maken deze zomer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik geef overigens liever les dan dat ik iedere weekend andermans nummers zit te spelen tot in den treure toe.
    Je geeft alleen les uit eigen materiaal? Of eh...misschien zoals 99,9% van alle gitaarleraren adhv andermans nummers?
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 15 februari 2024 om 20:12
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten