Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 46 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 451
    Moderator

Standaard

Ik heb ook niks met Toto en eigenlijk vind ik deze tribute band leuker omdat het veel meer knalt.

Maar stel je voor dat er een tribute band meedoet die een band als YES gaat nadoen en dan niet Owner of a lonely heart, maar het veel moeilijkere reportoire.

Ik geef ze met deze jury en het publiek geen enkele kans, hoe goed ze ook mogen zijn.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht

Ik geef ze met deze jury en het publiek geen enkele kans, hoe goed ze ook mogen zijn.
    Duh, SBS6, Vodafone, Ziggo...

Je zou het moeten omdraaien, welke artiesten zijn popie bij die doelgroep,
    Robbie Wiliams, Rihanna, Sheeran, Madonna enz enz

Joker uit de hoed: Marco Borsato!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Duh, SBS6, Vodafone, Ziggo...

Je zou het moeten omdraaien, welke artiesten zijn popie bij die doelgroep,
    Robbie Wiliams, Rihanna, Sheeran, Madonna enz enz

Joker uit de hoed: Marco Borsato!
    Er was dit seizoen een Robbie Williams en die leek er nog op ook
    Maar die was al te snel weg om het je te herinneren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Na de tip van Han in Offtopic, ook maar even hier m'n gal spuwen:

be-la-che-lijk dat Toto niet door is en de Spice Girls wel. Hun gezichten spraken ook boekdelen.
    "jullie hebben niet een dedicated lead zanger", wat een lariekoek. Ginger zong ook geen lead bij Totally Spice en sowieso, hooguit hun samenzang werkt goed, maar individueel vallen ze best door de mand.
    En juist bij Toto, backing vocaliste Ali-express Nikki de Jager trok d'r scheur ook goed open.

Vorige week maakte Toto een misser door die toetsenist een lead te laten zingen, maar kom op, hee... Band staat als een huis.

Blues Brothers is entertainment, maar vocaal erg mwâh en sowieso het Nederlands wat door het Engels heen sijpelt is eh... krinnsj.
    Gebeurt ook wel bij Douglas/Sinatra, maar die big band knalt ook goed.
    Bee Gees zonder meer top.

En @ mensen die niks met Tribute bands hebben, wat doe je dan in dit topic?
    Ik heb niks met wielrennen, maar ga ook niet in een Tour de France topic los over epo-spuitende lutsers die technologische snufjes nodig hebben om harder te kunnen fietsen dan Eddie Merckx.

Groetjes vanaf het Zwarte Cross podium van 'Adrian Smith'.

Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Er was dit seizoen een Robbie Williams en die leek er nog op ook
    Maar die was al te snel weg om het je te herinneren.
    Omdat die net als Robbie ook niet kan zingen

Wel mooi hoe iedereen dit op z'n eigen manier beleefd. Zoals Han zei is de muziek van CCR wel wat simpeler dan dat van bijv. Toto of Sinatra. Ik zat die Cocker en Sinatra tribute te kijken en het klinkt zo gepolijst dat het lijkt alsof ik naar een afgemixte versie aan het luisteren ben. Dan vind ik CCR een verademing want dat geeft me als enige het live-band gevoel eigenlijk, spelen lekker strak, backing vocals dik op orde.

Jammer van Toto want ben sowieso een beetje Toto fanboy maar die hebben qua nummer keuze denk te vroeg gepiekt. Ga nog wel kijken of ik ze een keer live kan checken.
    Spice Girls vond ik vocaal ronduit zwak.

Maargoed, eindelijk voor het eerst in jaren weer een amusementsprogramma op TV wat wekelijks kijk

Moderator

Standaard

Tja, wat moet je er mee? Het is iig een leuk programma om te kijken, maar zoals ik eerder zei: het is sneu voor een band als die het moet afleggen voor een minder goede, omdat de jury incompetent is.

En over CCR: heel leuk om te zien en te horen, maar ik ben al zo'n oude lul (morgen word ik 81) dat ik de echte Creedence live heb gezien en deze leadzanger is een leuke vent, met een lief dochterje en dat doet het altijd goed bij publiek en jury. Maar als je dat gaat vergelijken met John Fogarty, dan heeft hij nog een lange weg te gaan want John F. kwam als een storm het podium op en maakte vanaf de eerste seconde een verpletterende indruk.

Spike heeft de echte CCR niet live kunnen zien en horen omdat hij te jong is en Angela Dolly Dot zal hem ook niet hebben zien optreden en Cesar weet ik niet, die is oud genoeg en CCR is niet lang actief geweest, jaar of vier dacht ik.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Zowel publiek als jury willen hapklare brokken wat lekker wegluisterd.
    Dat is het hele idee achter tribute bands toch? Hapklare brokken. Je gaat er niet heen om verrast te worden door nieuwe nummers. Muzikale luiheid noem ik het... zowel voor muzikanten als publiek. Zet een groep echt goede muzikanten bij elkaar en binnen twee maanden heb je een tribute band en kun je overal spelen, ik vind daar niet veel kunst aan eerlijk gezegd. Maar ieder zijn ding uiteraard.

Ik heb het idee dat de uitslag al van te voren vast staat. Je ziet de jury weken voor de Ziggo al de punten 'sturen'. Spannend is het al weken niet. Maar toch blijf ik kijken vanwege het entertainment gehalte
    1) BeeGees
    2) CCR
    3) Sinatra
    4) Blues Brothers
    Laatst gewijzigd door apekop; 14 februari 2024 om 09:44
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, wat moet je er mee? Het is iig een leuk programma om te kijken, maar zoals ik eerder zei: het is sneu voor een band als die het moet afleggen voor een minder goede, omdat de jury incompetent is.

En over CCR: heel leuk om te zien en te horen, maar ik ben al zo'n oude lul (morgen word ik 81) dat ik de echte Creedence live heb gezien en deze leadzanger is een leuke vent, met een lief dochterje en dat doet het altijd goed bij publiek en jury. Maar als je dat gaat vergelijken met John Fogarty, dan heeft hij nog een lange weg te gaan want John F. kwam als een storm het podium op en maakte vanaf de eerste seconde een verpletterende indruk.

Spike heeft de echte CCR niet live kunnen zien en horen omdat hij te jong is en Angela Dolly Dot zal hem ook niet hebben zien optreden en Cesar weet ik niet, die is oud genoeg en CCR is niet lang actief geweest, jaar of vier dacht ik.
    Gefeliciteerd Han!

Ik snap je commentaar maar uiteindelijk kijk er naar met het idee wat het voor mij is; een wedstrijdje liedjes naspelen voor hobbymuzikanten. Met die gedachte vind ik het niveau dan ook best hoog. Maar idd, we kijken niet naar mensen die statuur van Fogarty, Sinatra of Cocker gaan benaderen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht

be-la-che-lijk dat Toto niet door is en de Spice Girls wel.

En @ mensen die niks met Tribute bands hebben, wat doe je dan in dit topic?
    Ik heb niks met wielrennen, maar ga ook niet in een Tour de France topic los over epo-spuitende lutsers
    Rustig!
    Je mag kritiek leveren maar niet iedereen? en enkel in de daartoe bestemde vakjes?

Voor- & afkeur is min of meer de hele pointe van een show met jury,
    carry on!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten