Dat kan alleen goede resultaten geven als je een beetje weet wat je doet met microfoons en microfoonplaatsing zou ik denken.
Misschien toch eens een poging wagen...
Printable View
Hier is genoeg over op Ytube te vinden.Ik plaats de microfoon net voorbij de rand van de conus en varieer de hoek en afstand van de microfoon,maak zo meerdere profiles en bewaar de goede.Ik heb tot nu toe alles met een gewone sm58 gedaan maar ga nu eens met andere microfoons experimenteren.Om fase problemen uit te sluiten,voorlopig nog met 1 microfoon.
Je moet ook met verschillende eq. en gain settingen eperimenteren het is echt geen rocket-science.
Dat met die fase problemen is ook maar betrekkelijk. In de tijd dat ik een Kemper had, heb ik mijn amp ook geprofiled, vaak met twee mic's (Studio Projects B1 en een EV N/D478 ), aangesloten op een simpele Mackie mengtafel, via een buizen preamp de Kemper in en dat klonk naar mijn volle tevredenheid.
Ik heb het 1 keer geprobeerd met een condensatormicrofoon op afstand en de sm58 vlakbij en dat was geen succes.
Ik kreeg echt een dun blikkerig geluid,dus een fase probleem.
Mijn ervaring is van niet. Ik wil het nog gaan proberen via mijn WAZA air maar daar is het nog niet van gekomen.
Ik stel thuis mijn Kemper in op een actieve monitor. En zelfs dan merk ik al wel wat verschil. Kan door onze geluidsset komen maar volume zal ook wel veel doen.
Qua modeling heb ik de AX8 en Scuffham amps (als stand-alone Mac programma). Beide zijn vrij goed in kwaliteit.
De AX8 gebruik ik voornamelijk voor de band repetities. Het is een zwitsers zakmes met bijbehorende kwaliteit. Ben nog steeds benieuwd of een Kemper nou veel beter is dan de AX8 die imo toch maar de zeer bruikbare footcontroller biedt.
Er is niets mis met de footcontroler van der kemper stage hoor.
Ik kan hem verder ook niet vergelijken met de AX8,wel met de Helix en daarbij wint de Kemper op bijna alle fronten.
De afdeling effekten is iets uitgebreider op de Helix maar qua kwaliteit lopen ze gelijk op.
De Helix heeft qua speelgevoel echter iets kunstmatigs,de Kemper is net iets "echter".
Ik vind de kemper qua reactie behoorlijk als een versterker.
Maar de effecten zijn echt ruk.
Nou ja, ruk, in een live situatie voor een beetje boost, beetje delay en zo is het goed genoeg (voor mij in ieder geval), maar mijn eventide eclipse, om maar een dwarsstraat te noemen, maakt compleet gehakt van de effecten van de kemper.
Je koopt ook geen Kemper voor de effekten maar de delays zijn in mijn oren echt goed net als de reverbs ook de wahs zijn prima en meer heb ik gewoon niet nodig.
Ja heb ik ook.
Die delay schijnt meer een studio delay te zijn, dus feitelijk achter de speakercab pas toegevoegd.
Schijnt een behoorlijk verschil te maken als je de delay voor de amp zet. Zelf nooit de behoefte gehad om het te proberen overigens.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1
In de AX8 zitten best goede en bruikbare effecten. Met name de 2290 emulatie en de tape delay zijn behoorlijk goed. Maar Eventide en Lexicon zijn gewoon een klasse beter. De Axe zit meer op TC niveau. Ik snap eigenlijk niet waarom een Kemper meer in de effecten investeert want dat zou ze waarschijnlijk ineens boven een Axe-Fx plaatsen.
Tot slot, mits kundig ingezet kunnen effecten je sound echt behoorlijk verbeteren terwijl een gitaar-amp sound meestal met wat EQ al snel bruikbaar kan worden. En als je een wah inzet dan wordt de basis gitaarsound ook behoorlijk anders dus iets meer respect voor goede effecten kan een hele goede meerwaarde opleveren ;-)
Op zich al een compliment voor Kemper dat jullie de vergelijking trekken met stand alone FX processors van Eventide en Lexicon :)
Zou zomaar een succes kunnen zijn. Keuze uit een stuk 0f 10 12 amp models, layout van een single channel amp. Oproepbaar via midi controller of een simpele up/down switcher. Digitaal een galmpje erbij betrekken, cab sim en poweramp. Verder dan dus ook niets.
En in een livesituatie hoor je toch niet meer of je met een Boss DD of een Eventide speelt.
Nee hoor, er staat "kunnen hetzelfde, en meer", dat zegt niks over hoe het klinkt :D
Alhoewel in het geval van de axe fx 3 geloof ik wel dat je qua effecten een superkrachtig machien te pakken hebt, ik heb er ook nog even met een schuin oog naar gekeken, maar vond m wel erg duur voor wat ik ervan zou gebruiken; ik gebruik niet zo veel effecten.
De GT-1000 kan met gemak de vergelijking met een Kemper aan, qua feel, dynamiek en sounds.
Omdat ik vrij weinig gebruik van effecten maak, en de reviews van de Preamp Live positief waren, heb ik tot twee keer toe een Preamp Live besteld (zat tussen beide keren een dik half jaar). Thuis een paar goede geluiden geprogrammeerd, die in vergelijking met de GT-1000 best goed klonken. Maar op het moment dat ik ze live ging gebruiken, donderde alles als een kaartenhuis in elkaar. Met geen mogelijkheid kon ik de "dikte" van de sounds van de GT-1000 benaderen. En ja, ook verschillende IR's geprobeerd, geprobeerd instellingen m.b.v. de PA te maken, het werd 'm tot twee keer toe gewoon niet.
De GT-1000 ken ik helaas niet maar ik moet wel erkennen dat de Boss delay en reverb effecten gewoon erg goed klinken en vooral heel bruikbaar zijn. Als ik nu wat zou moeten kopen zou het waarschijnlijk een Boss MS-3 looper worden (wat een mooi apparaat). Bij BOSS gitaar amp modeling heb ik helaas nog steeds slechte COSM ervaringen maar wellicht is dat beeld niet meer juist.
Ik heb geen Axe III of FM3 referenties dus dat zou zomaar eens veel beter kunnen zijn geworden. Wel heb ik redelijk veel ervaring met de Axe FX II (2x) en de AX8 welke na jaren nog steeds mijn favoriete modeler is vanwege de zeer doordachte footcontroller. Ik heb ook nog geen Kemper sound gehoord die ik daarmee niet kan evenaren. De AX8 is mijn zwitsers zakmes en de effecten zijn gewoon erg goed.
Als ik afzonderlijk mag kiezen dan hebben de Eventide Eclipse (met Italo Angelo presets), Lexicon en niet te vergeten mijn Vintage Revolution PedalPro net dat beetje eigen karakter dat voor mij in een thuis vergelijking het verschil maakt. Daar moet de AX8 op dit moment het onderspit delven.
Maar als ik moet optreden dan gaat de AX8 altijd mee of ik hou het nog simpeler met mijn Lex Bos Buddy/Eventide H9/Superdrive combinatie.
Dus uiteindelijk wint de modeler het best vaak ;-)
Delay en reverb zijn altijd al de sterkste punten van Boss/Roland geweest. Ik kan mij haast niet voorstellen dat een modeller van Boss, zoals de GT1000, het op alle andere fronten zo ongelooflijk goed zou doen. Maar..... ik heb 'm nooit geprobeerd dus het is niet meer dan een gevoel. Ik kan mij wel indenken dat de sound van Boss aanslaat en dat je al het andere daaraan afmeet. Denk aan de GP8 en GP16 sounds. Had niets met echte amps te maken, maar het werd wèl heel veel gebruikt.
Wat ik de sterke punten van Boss vind zijn inderdaad de effecten. Ook de degelijkheid en betrouwbaarheid van de apparatuur van Boss zijn gewoon top.
Ikzelf heb de GT3 gehad, die klonk qua effecten goed maar de modelling was eigenlijk erg digitaal. In 1999 nieuw gekocht. Nu gebruik ik een GT6 puur voor de fx in de loop. Gewoon echt prima voor live gebruik!
En nu staat die GT1000 op m’n GAS lijst waarvan niet alleen de effecten gewoon erg mooi zijn maar nu ook de hele cab en ampsimulatie gewoon echt verbeterd zijn dat je eigenlijk je amp en pedals thuis kunt laten. Helemaal af dat ding!
Maar het ging over Kemper😆
De COSM-technologie uit de oudere GT-serie is niet te vergelijken met wat ze nu doen (ze hebben er nu de benaming AIRD aan gegeven, het zal allemaal wel). De GP-serie is dan helemáál vergane glorie, m.u.v. de Boss GP-10.
Nog even terugkomend op de "simpele modeling preamp" is dit natuurlijk ook een leuke, alleen moet je er wel weer een (midi) footswitch bij kopen. En een speaker sim.
https://www.hearblackwidow.com/
Ik vond in de kemper rig exchange een profile van de Fishman platinum Pro EQ.
Na een beetje tweaken heb ik daarmee een verdraaid fijne akoestische sound in combinatie met de LR Baggs Anthem.
Wel lachen, zo een beetje aanklooien. Geluidjes zo van internet af halen heb ik niet meer gedaan sinds 1998 met mijn Rocktron Voodu Valve :D
Vindt je de GT-1000 beter dan de Kemper?
Zou interessant zijn want hij is een stuk goedkoper dan een Kemper (Stage) en meteen een expressie pedaal.
Maar je had laatst toch zo’n sansamp oid gekocht zodat je je versterker thuis kon laten. Voldoet ie niet? Of juist zo goed dat je toch een beetje van je geloof valt qua buizen?
Ik weet niet of de GT 1000 is beter is dan de Kemper.
Geen idee. De sansamp heb ik nog niet kunnen testen omdat we de komende maanden geen repetitie hebben dus ben nog niet in de gelegenheid geweest hem te testen via xlr en mengpaneel in de studio.
Wat me bevalt aan de sansamp van tech 21 is de soberheid en de eenvoudige setup. Alle basisgeluiden die je nodig hebt zitten onder de knop, en reverb/delays.
Ook het analoge circuit in de unit klinkt gewoon echt overtuigend.
Heb hem aangesloten op m’n thr5 en met de volume knop halfdicht schoont alles mooi op.
Simpel, inprikken en je kunt spelen en degelijke bouw zijn sterke punten van dit apparaatje. Verder kun je hem met meer fx in de fx loop uitbreiden als je dat wilt.
Ik geloof je op zich maar met moeite. Ik had de GT100 en daar spraken ze geloof ik ook al van AIRD ipv COSM. Maar t klonk nog net zo ruk als COSM. Wel bruikbare sounds uit te hel en qua randjes en scheur enzo maar t klonk allemaal digitaal en t zelfde. Ieder randje klonk hetzelfde en iedere scheur evenzo. Wellicht ben jij veel beter in sounds creëren (Ik kan dat niet zo goed). En ik geloof best dat je als je er goed in bent op bijv een GT100 mooiere sounds kan maken dan iemand die er niet zo goed in is op een Kemper. Maar of COSM en AIRD echt in de buurt komen van Kemper of Fractal? Kweennie hoor. Misschien. Maar uiteindelijk is idd belangrijk klinkt t in de mix? Voelt t lekker?
Dat kan, dat je me met moeite gelooft. GT100 was nog echt COSM.
En ja, wat mij betreft kan AIRD mee met Kemper, heb zelf twee jaar uitsluitend op Kemper gespeeld en bijna twee jaar geleden overgestapt naar de GT-1000. Niet omdat ik niet met een Kemper om zou kunnen gaan maar vond (en vind) de alles-in-één-trapdoos-oplossing gebruiksvriendelijker. Ook als ik nu voor de keus zou staan, of een Kemper Stage of een GT-1000, dan zou ik toch voor de GT kiezen.
Weet nog goed dat ik de GT1000 voor het eerst mee nam, meteen met een optreden. Had thuis snel een paar patches in elkaar geknutseld. Aangekomen bij de locatie had de crew mijn Kemper al aangesloten. Heb er de GT naast gelegd en die aangesloten ipv de Kemper. Crew, geluidstechneut en bandleden vernamen geen verschil.
Inderdaad, uiteindelijk gaat het er om of je er zelf blij van wordt. Ik wel :)
Eens, En even getsjekt idd GT100 is nog COSM. Ben benieuwd naar hoe AIRD klinkt dan. Op zich had ik uit de GT100 al goede sounds hoor. Maar zoals ik zei, alle randjes hetzelfde, alle scheur (bijna) hetzelfde. De effecten waren wel oke. Kan me voorstellen dat als AIRd wel goed is dat je dan met hun effecten een goede unit hebt ja!
Ik heb ooit een Roland VG99 gehad en ondanks dat het COSM modeling daar niet zo heel veel voorstelde was ik wel onder de indruk van de gebruikersvriendelijkheid, de praktische footswitch mogelijkheden en de bouwkwaliteit. Ook de Line6 M13 had trouwens een heel doordacht concept qua bediening.
Mijn huidige AX8 heeft dat dus ook. Je kunt iedere denkbare functie onder een knopje zetten en dat maakt het heel eenvoudig aan te passen naar de eigen wensen. Ik ben bijvoorbeeld gewend om per preset 2-4 variaties (scenes: clean, crunch, lead1, lead2) op de onderste rij knoppen te zetten en de bovenste rij knoppen gebruik ik dan meestal voor het aan/uit zetten van de stomp boxjes binnen de scene.
Ben wel benieuwd wat de Kemper stage ervaringen hiermee zijn.
Bij Kemper kan je ook kiezen aan welke button van de remote (bovenste rij) je een effect toewijst. Meerdere effecten per button is ook mogelijk.
Dat kan sowieso elke fx unit tegenwoordig met genoeg footswitches.
De rotknopjes, da's echt de enige reden. O ja, en dat 'ie gewoon op 230V loopt. Ik moet twee per jaar mijn GT-1000 min of meer ontleden omdat de drukknoppen vast plakken door bier en andere vloeistoffen. En daar zitten gelukkig maar 6 drukknoppen op. Op de Kemper Stage 29....
Wat dat betreft lijkt de Neural Quad Cortex mij helemaal ideaal.
Boss/ Roland was daar volgens mij ook de eerste mee.