Ik geloof je op zich maar met moeite. Ik had de GT100 en daar spraken ze geloof ik ook al van AIRD ipv COSM. Maar t klonk nog net zo ruk als COSM. Wel bruikbare sounds uit te hel en qua randjes en scheur enzo maar t klonk allemaal digitaal en t zelfde. Ieder randje klonk hetzelfde en iedere scheur evenzo. Wellicht ben jij veel beter in sounds creëren (Ik kan dat niet zo goed). En ik geloof best dat je als je er goed in bent op bijv een GT100 mooiere sounds kan maken dan iemand die er niet zo goed in is op een Kemper. Maar of COSM en AIRD echt in de buurt komen van Kemper of Fractal? Kweennie hoor. Misschien. Maar uiteindelijk is idd belangrijk klinkt t in de mix? Voelt t lekker?
Dat kan, dat je me met moeite gelooft. GT100 was nog echt COSM.
En ja, wat mij betreft kan AIRD mee met Kemper, heb zelf twee jaar uitsluitend op Kemper gespeeld en bijna twee jaar geleden overgestapt naar de GT-1000. Niet omdat ik niet met een Kemper om zou kunnen gaan maar vond (en vind) de alles-in-één-trapdoos-oplossing gebruiksvriendelijker. Ook als ik nu voor de keus zou staan, of een Kemper Stage of een GT-1000, dan zou ik toch voor de GT kiezen.
Weet nog goed dat ik de GT1000 voor het eerst mee nam, meteen met een optreden. Had thuis snel een paar patches in elkaar geknutseld. Aangekomen bij de locatie had de crew mijn Kemper al aangesloten. Heb er de GT naast gelegd en die aangesloten ipv de Kemper. Crew, geluidstechneut en bandleden vernamen geen verschil.
Inderdaad, uiteindelijk gaat het er om of je er zelf blij van wordt. Ik wel![]()
Laatst gewijzigd door dml; 4 april 2020 om 12:57
Eens, En even getsjekt idd GT100 is nog COSM. Ben benieuwd naar hoe AIRD klinkt dan. Op zich had ik uit de GT100 al goede sounds hoor. Maar zoals ik zei, alle randjes hetzelfde, alle scheur (bijna) hetzelfde. De effecten waren wel oke. Kan me voorstellen dat als AIRd wel goed is dat je dan met hun effecten een goede unit hebt ja!
Ik heb ooit een Roland VG99 gehad en ondanks dat het COSM modeling daar niet zo heel veel voorstelde was ik wel onder de indruk van de gebruikersvriendelijkheid, de praktische footswitch mogelijkheden en de bouwkwaliteit. Ook de Line6 M13 had trouwens een heel doordacht concept qua bediening.
Mijn huidige AX8 heeft dat dus ook. Je kunt iedere denkbare functie onder een knopje zetten en dat maakt het heel eenvoudig aan te passen naar de eigen wensen. Ik ben bijvoorbeeld gewend om per preset 2-4 variaties (scenes: clean, crunch, lead1, lead2) op de onderste rij knoppen te zetten en de bovenste rij knoppen gebruik ik dan meestal voor het aan/uit zetten van de stomp boxjes binnen de scene.
Ben wel benieuwd wat de Kemper stage ervaringen hiermee zijn.
Laatst gewijzigd door tnijland; 4 april 2020 om 15:37
Bij Kemper kan je ook kiezen aan welke button van de remote (bovenste rij) je een effect toewijst. Meerdere effecten per button is ook mogelijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat kan sowieso elke fx unit tegenwoordig met genoeg footswitches.
De rotknopjes, da's echt de enige reden. O ja, en dat 'ie gewoon op 230V loopt. Ik moet twee per jaar mijn GT-1000 min of meer ontleden omdat de drukknoppen vast plakken door bier en andere vloeistoffen. En daar zitten gelukkig maar 6 drukknoppen op. Op de Kemper Stage 29....
Wat dat betreft lijkt de Neural Quad Cortex mij helemaal ideaal.
Boss/ Roland was daar volgens mij ook de eerste mee.
Favorieten/bladwijzers