Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 83 van 90 EersteEerste ... 33738182838485 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 821 t/m 830 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Nee hoor, er staat "kunnen hetzelfde, en meer", dat zegt niks over hoe het klinkt

Alhoewel in het geval van de axe fx 3 geloof ik wel dat je qua effecten een superkrachtig machien te pakken hebt, ik heb er ook nog even met een schuin oog naar gekeken, maar vond m wel erg duur voor wat ik ervan zou gebruiken; ik gebruik niet zo veel effecten.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 3 april 2020 om 18:38

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Daar heb je de Mooer Preamp Live al voor maar die kan qua klank helaas niet mee met de Kemper.
    Maar als Kemper inderdaad met een vergelijkbaar bakkie (ook qua prijs) zou komen, ben ik meteen om.
    Hoe vind jij de Mooer Preamp Live in vergelijking tot de amp modellen in je Boss GT-1000?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Hoe vind jij de Mooer Preamp Live in vergelijking tot de amp modellen in je Boss GT-1000?
    De GT-1000 kan met gemak de vergelijking met een Kemper aan, qua feel, dynamiek en sounds.
    Omdat ik vrij weinig gebruik van effecten maak, en de reviews van de Preamp Live positief waren, heb ik tot twee keer toe een Preamp Live besteld (zat tussen beide keren een dik half jaar). Thuis een paar goede geluiden geprogrammeerd, die in vergelijking met de GT-1000 best goed klonken. Maar op het moment dat ik ze live ging gebruiken, donderde alles als een kaartenhuis in elkaar. Met geen mogelijkheid kon ik de "dikte" van de sounds van de GT-1000 benaderen. En ja, ook verschillende IR's geprobeerd, geprobeerd instellingen m.b.v. de PA te maken, het werd 'm tot twee keer toe gewoon niet.

Standaard

De GT-1000 ken ik helaas niet maar ik moet wel erkennen dat de Boss delay en reverb effecten gewoon erg goed klinken en vooral heel bruikbaar zijn. Als ik nu wat zou moeten kopen zou het waarschijnlijk een Boss MS-3 looper worden (wat een mooi apparaat). Bij BOSS gitaar amp modeling heb ik helaas nog steeds slechte COSM ervaringen maar wellicht is dat beeld niet meer juist.

Ik heb geen Axe III of FM3 referenties dus dat zou zomaar eens veel beter kunnen zijn geworden. Wel heb ik redelijk veel ervaring met de Axe FX II (2x) en de AX8 welke na jaren nog steeds mijn favoriete modeler is vanwege de zeer doordachte footcontroller. Ik heb ook nog geen Kemper sound gehoord die ik daarmee niet kan evenaren. De AX8 is mijn zwitsers zakmes en de effecten zijn gewoon erg goed.

Als ik afzonderlijk mag kiezen dan hebben de Eventide Eclipse (met Italo Angelo presets), Lexicon en niet te vergeten mijn Vintage Revolution PedalPro net dat beetje eigen karakter dat voor mij in een thuis vergelijking het verschil maakt. Daar moet de AX8 op dit moment het onderspit delven.

Maar als ik moet optreden dan gaat de AX8 altijd mee of ik hou het nog simpeler met mijn Lex Bos Buddy/Eventide H9/Superdrive combinatie.

Dus uiteindelijk wint de modeler het best vaak ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 4 april 2020 om 00:14

Senior Member

Standaard

Delay en reverb zijn altijd al de sterkste punten van Boss/Roland geweest. Ik kan mij haast niet voorstellen dat een modeller van Boss, zoals de GT1000, het op alle andere fronten zo ongelooflijk goed zou doen. Maar..... ik heb 'm nooit geprobeerd dus het is niet meer dan een gevoel. Ik kan mij wel indenken dat de sound van Boss aanslaat en dat je al het andere daaraan afmeet. Denk aan de GP8 en GP16 sounds. Had niets met echte amps te maken, maar het werd wèl heel veel gebruikt.

Senior Member

Standaard

Wat ik de sterke punten van Boss vind zijn inderdaad de effecten. Ook de degelijkheid en betrouwbaarheid van de apparatuur van Boss zijn gewoon top.
    Ikzelf heb de GT3 gehad, die klonk qua effecten goed maar de modelling was eigenlijk erg digitaal. In 1999 nieuw gekocht. Nu gebruik ik een GT6 puur voor de fx in de loop. Gewoon echt prima voor live gebruik!
    En nu staat die GT1000 op m’n GAS lijst waarvan niet alleen de effecten gewoon erg mooi zijn maar nu ook de hele cab en ampsimulatie gewoon echt verbeterd zijn dat je eigenlijk je amp en pedals thuis kunt laten. Helemaal af dat ding!
    Maar het ging over Kemper😆

Senior Member

Standaard

De COSM-technologie uit de oudere GT-serie is niet te vergelijken met wat ze nu doen (ze hebben er nu de benaming AIRD aan gegeven, het zal allemaal wel). De GP-serie is dan helemáál vergane glorie, m.u.v. de Boss GP-10.

Nog even terugkomend op de "simpele modeling preamp" is dit natuurlijk ook een leuke, alleen moet je er wel weer een (midi) footswitch bij kopen. En een speaker sim.

https://www.hearblackwidow.com/
    Laatst gewijzigd door dml; 4 april 2020 om 09:09

Senior Member

Standaard

Ik vond in de kemper rig exchange een profile van de Fishman platinum Pro EQ.
    Na een beetje tweaken heb ik daarmee een verdraaid fijne akoestische sound in combinatie met de LR Baggs Anthem.

Wel lachen, zo een beetje aanklooien. Geluidjes zo van internet af halen heb ik niet meer gedaan sinds 1998 met mijn Rocktron Voodu Valve

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En nu staat die GT1000 op m’n GAS lijst waarvan niet alleen de effecten gewoon erg mooi zijn maar nu ook de hele cab en ampsimulatie gewoon echt verbeterd zijn dat je eigenlijk je amp en pedals thuis kunt laten. Helemaal af dat ding!
    Maar het ging over Kemper😆
    Vindt je de GT-1000 beter dan de Kemper?
    Zou interessant zijn want hij is een stuk goedkoper dan een Kemper (Stage) en meteen een expressie pedaal.

Maar je had laatst toch zo’n sansamp oid gekocht zodat je je versterker thuis kon laten. Voldoet ie niet? Of juist zo goed dat je toch een beetje van je geloof valt qua buizen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Ik weet niet of de GT 1000 is beter is dan de Kemper.
    Geen idee. De sansamp heb ik nog niet kunnen testen omdat we de komende maanden geen repetitie hebben dus ben nog niet in de gelegenheid geweest hem te testen via xlr en mengpaneel in de studio.
    Wat me bevalt aan de sansamp van tech 21 is de soberheid en de eenvoudige setup. Alle basisgeluiden die je nodig hebt zitten onder de knop, en reverb/delays.
    Ook het analoge circuit in de unit klinkt gewoon echt overtuigend.
    Heb hem aangesloten op m’n thr5 en met de volume knop halfdicht schoont alles mooi op.
    Simpel, inprikken en je kunt spelen en degelijke bouw zijn sterke punten van dit apparaatje. Verder kun je hem met meer fx in de fx loop uitbreiden als je dat wilt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten