Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 67

Discussie: Ik wordt oudt....

Threaded View

Senior Member

Standaard

Heren dank,

Heb genoten van al jullie bijdragen!

Ik kan slechts luisteren en constateren.
    Dat veel oude lp's mijn inzien met afstand beter klinken qua mix in vergelijking met veel cd's sinds midden/eind jaren tachtig t/m halverwege de jaren negentig. En dan met name in de pop en nieuwere genres zoals EDM toe nog house, club en hiphop en r 'n b nieuwe definitie (Keith Sweat etc). Oude rock, funk en pop platen in de platenkast hebben mooie balans, dynamiek en diepte. Wellicht dat de digitale innovatie nog onvoldoende benut kon worden of was doorontwikkeld om bij te blijven bij de analoge norm toen dat aanbrak. Of de goede digitale shit was gewoon te duur voor de kleinere producers en artiesten nieuw aan het firmament. Anyhow, er kon steeds meer digitaal en goedkoper met alle voors en tegens en dat hebben we denk ik geweten ook en dat gaat volcontinu door vandaag de dag uiteraard jawel.

Wel grappig, de walkman deed ook zijn intrede en de klankkasten in de huiskamer werden aanzienlijk compacter. Het eindproduct ging steeds afwijkender klinken met alle verschillende merken speakers- en configuraties die erbij kwamen. Ik bedoel de losse componenten stereo met 'gerenommeerde speakers waren al niet te vergelijken met de compactere stereosets die de markt ook overspoelden in die tijd. Geluid kon klinisch en plastic klinken. CD en modern afspeelmateriaal vulden elkaar wat dat betreft soms bedroevend 'complementair' aan.

Heb 2 ouderwetse 3 weg Mission klankkasten staan die millenials meubels noemen. Een goede ouderwetse plaat klinkt hierop totaal anders dan op kleine oortjes, een ouderwetse of nieuwerwetse overear koptelefoon, een 2.1 of 5.1 home cinema set laat staan pc speakertjes etc. Werkelijk om versteld van te staan.

Mooi om te lezen dat iedereen er anders in zit, anders ervaart en op een andere manier probeert te beinvloeden ten goede.

Just another 2 cents.

Bux.
    Laatst gewijzigd door Buxtra; 7 september 2023 om 14:41 Reden: type-o-negatives.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten