Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
Dennis, ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem. De modeler blijft in mijn optiek nog steeds een beetje achter m.b.t. pure buizen compressie, tone etc. Ik was absoluut plezierig verrast over de perfecte effecten van bijv. Axe-Fx en tijdens de Frankurter Messe vond ik de Kemper ook behoorlijk goed. Het gebruikersgemak van dit soort apparaten is ook vele malen hoger. Maar als je echt op details gaat letten dan is de oversturing net iets te rafelig of niet subtiel genoeg. Dus mijn visie is om toch alleen te investeren in de superieure apparaten zoals Vintage Revolution, Eventide etc. Ik heb wat dat betreft veel geleerd op HRI forum.

Ik moet wel toegeven dat sinds korte tijd Lex Bos, de Pigtronix Echolution, Reussenzehn Blackface en de Torpedo CAB gezamenlijk ook een geweldige tone hebben opgeleverd.

Mocht je het leuk lijken kunnen we wel eens een keertje wat experimenteren.
Je noemt effect apparaten. Dit is iets totaal anders.

Ik heb die Kemper gekocht voor zoals eerder al gezegd: in je studio tonnen sounds beschikbaar hebben recht uit de Kemper zoals ze uit een gemict cab vanuit een amp opgevangen zouden worden.
Het is opbouwen, presets veranderen, werken met cab karakteristieken, zelf amps kunnen profilen,...

Ik heb hier qua gitaar amps een stapel van the real deal staan...
Maar wat die Kemper in Cubase doorgeeft, is echt geweldig.
Zijn geld meer dan waard.

Die Kemper zou ik live gebruiken door een neutrale power amp en weinig kleurend cab, en dan het geluid vanuit de Kemper zo de mengtafel in. Daar is hij ook voor bedoeld.
Maar live zou ik ook gewoon eerder gitaar amps gebruiken hoor.

MS