Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 90 EersteEerste ... 2230313233344282 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Ik denk dat de Kemper dan gewoon niets voor jou is.

Ik sluit mij aan bij de post van apekop : de Kemper "imiteert" de miked sound van een amp.
    Dit is niet hetzelfde als je "rauwe amp" en je mag dit dus niet verwachten. Dit betekent niet dat je verwachtingen lager/minder moeten zijn maar wel anders.
    Als je die "mentale stap" niet kan/wil zetten - dit is overigens geen verwijt - dan zal je niet tevreden zijn en hou je beter je centen bij.....
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 27 april 2015 om 14:06

Senior Member

Standaard

Goede conclusie
    De powered versie is in ieder geval van de baan voor mij. Het profiling gedeelte is wel zo goed dat een non powered nog wel wat kan zijn; klinkt beter dan alle software versterkers die ik tot nu toe ken, maar vind €1500,- te veel om alleen thuis wat te prutsen.
    En als het alleen voor thuis is, hoeft het voor mij geen compacte draagbare alles in 1 oplossing te zijn, dus zijn er nog meer mogelijkheden.

Standaard

Dennis, ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem. De modeler blijft in mijn optiek nog steeds een beetje achter m.b.t. pure buizen compressie, tone etc. Ik was absoluut plezierig verrast over de perfecte effecten van bijv. Axe-Fx en tijdens de Frankurter Messe vond ik de Kemper ook behoorlijk goed. Het gebruikersgemak van dit soort apparaten is ook vele malen hoger. Maar als je echt op details gaat letten dan is de oversturing net iets te rafelig of niet subtiel genoeg. Dus mijn visie is om toch alleen te investeren in de superieure apparaten zoals Vintage Revolution, Eventide etc. Ik heb wat dat betreft veel geleerd op HRI forum.

Ik moet wel toegeven dat sinds korte tijd Lex Bos, de Pigtronix Echolution, Reussenzehn Blackface en de Torpedo CAB gezamenlijk ook een geweldige tone hebben opgeleverd.

Mocht je het leuk lijken kunnen we wel eens een keertje wat experimenteren.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 april 2015 om 22:39

Standaard

Als je op zoek gaat naar de 'perfecte toon'... snap ik dat je een Kemper 'niets' vindt.

Vandaag mijn 1e Livegig gedaan met InEar... Geweldig!!!! We spelen covers... van Clean tot vette Rock. Goeie sounds, goeie effecten en een lekkere sound op je oren... InEar is überhaupt al heel anders qua beleving. Ik vind dit een mega verbetering en super handzaam.
    Als ik bij elkaar optel voor wat voor bedrag er op mijn conventionele plank lig, t.o.v. een Kemper. Vind ik de 1500,- zeker gerechtvaardigd.
    Je moet je wel verdiepen in de unit... het is GEEN plug and play!!!!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dennis, ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem. De modeler blijft in mijn optiek nog steeds een beetje achter m.b.t. pure buizen compressie, tone etc. Ik was absoluut plezierig verrast over de perfecte effecten van bijv. Axe-Fx en tijdens de Frankurter Messe vond ik de Kemper ook behoorlijk goed. Het gebruikersgemak van dit soort apparaten is ook vele malen hoger. Maar als je echt op details gaat letten dan is de oversturing net iets te rafelig of niet subtiel genoeg. Dus mijn visie is om toch alleen te investeren in de superieure apparaten zoals Vintage Revolution, Eventide etc. Ik heb wat dat betreft veel geleerd op HRI forum.

Ik moet wel toegeven dat sinds korte tijd Lex Bos, de Pigtronix Echolution, Reussenzehn Blackface en de Torpedo CAB gezamenlijk ook een geweldige tone hebben opgeleverd.

Je noemt effect apparaten. Dit is iets totaal anders.

Ik heb die Kemper gekocht voor zoals eerder al gezegd: in je studio tonnen sounds beschikbaar hebben recht uit de Kemper zoals ze uit een gemict cab vanuit een amp opgevangen zouden worden.
    Het is opbouwen, presets veranderen, werken met cab karakteristieken, zelf amps kunnen profilen,...

Ik heb hier qua gitaar amps een stapel van the real deal staan...
    Maar wat die Kemper in Cubase doorgeeft, is echt geweldig.
    Zijn geld meer dan waard.

Die Kemper zou ik live gebruiken door een neutrale power amp en weinig kleurend cab, en dan het geluid vanuit de Kemper zo de mengtafel in. Daar is hij ook voor bedoeld.
    Maar live zou ik ook gewoon eerder gitaar amps gebruiken hoor.

MS

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht

Klinkt goed; nu denk ik dat jij wel een kritischer oor hebt dan ik; ik houd gewoon van de botte lompheid van een 100 watter in combinatie met een 4x12.
    Ben wel benieuwd naar de Torpedo live, ooit getest?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Als je op zoek gaat naar de 'perfecte toon'... snap ik dat je een Kemper 'niets' vindt.

Vandaag mijn 1e Livegig gedaan met InEar... Geweldig!!!!
    Dat snap ik wel, via hoofdtelefoon is het een super systeem in vergelijking met plugins etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Je noemt effect apparaten. Dit is iets totaal anders.
    Niet helemaal. De Kemper heeft ook effecten, en die mogen wat mij betreft best vergeleken worden met de grote jongens, anders hadden ze ze er niet in moeten stoppen.

Als ze nou eens een Kemper read-only-profiles ding maakten (dus een waarmee je zelf niet kunt profilen), zonder effecten, en dan voor de helft van het geld, dan komen we ergens

Senior Member

Standaard

Die effecten zijn de extra's bovenop het basis principe van profiling. Als die andere apparaten niets met amp simulatie doen zijn ze niet te vergelijken vind ik.
    Ik krijg er in de studio toch makkelijk heel brute pompende sounds mee hoor.

MS

Standaard

Ik let vooral op de speelbaarheid van de sounds en of ze fatsoenlijk door een mix komen. Als 2e stap komt dan de extra kleuring van de basissound en als 3e stap pas de effecten. Ik vind nog steeds dat in de 1e stap modelers vaak falen met betrekking tot het gevoel van spelen. Een puur buizen pedaal i.c.m preamp heeft dan mijn voorkeur. Ik vond de Kemper overigens niet slecht maar prefereer toch nog steeds de Lex bos.

Met de torpedo kleur ik licht bij tot een volwaardige Miked amp sound en door delay en reverb toe te voegen heb ik een prachtige sound gekregen die via mengtafel maar ook over over een monitor goed klinkt. Hoe beter de individuele schakels, des te beter wordt de keten. Maar je hebt in vergelijking met een modeler maar een paar basis sounds.

Let wel, ook dit is nog steeds een compromis in vergelijking met je ideale amp!

De torpedo live heb ik nooit gehad maar volgens mij was Morris daar erg over te spreken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 april 2015 om 22:58

Senior Member

Standaard

Heeft iemand van jullie al Michael Britt profiles gekocht?
    Welk Pack heb je juist en zijn ze echt zo goed als iedereen beweert?

http://www.mbrittprofiles.com/index.html

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Heeft iemand van jullie al Michael Britt profiles gekocht?
    Welk Pack heb je juist en zijn ze echt zo goed als iedereen beweert?

http://www.mbrittprofiles.com/index.html
    ik heb net dit weekend pack 2 , 3 en vintage en modern gekocht
    en ja ze zijn echt zo goed .
    heb bijna alle andere profiles eruit gegooid ( wel een back up gemaakt natuurlijk )
    en gebruik alleen de mbritt profiles eigenlijk

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten