Mbritt heeft nu trouwens ook gratis samples.
http://www.mbrittprofiles.com/sample.html
Mbritt heeft nu trouwens ook gratis samples.
http://www.mbrittprofiles.com/sample.html
Ik heb pack 2 van Michael Britt gekocht en die is inderdaad heel erg goed! Met name de Marshall's, de Bogner XTC en de Little Walter.
Eigenlijk wel grappig. De cab simulatoren zijn eigenlijk niet wel meer dan impulse responsies en dat is een mooi woord voor multi-band equalizer. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_equalization
Maar ook met mijn Lex Bos buizenpreamp en de Torpedo CAB doe ik iets vergelijkbaars en het is wel duidelijk dat wij gitaristen nog steeds behoefte hebben aan herkenning in een conventionele poweramp, speaker cabinet met microfoon combinatie.
Wat dat betreft was Digitech met hun neuraal netwerk multi-effect de tijd toch meer vooruit. Helaas klonk het weer niet al te best ;-)
Ik overweeg een kemper aan te schaffen (te vervanging van de nieuwe roland blues cube) en vraag me af of de kemper zonder powerhead ook via headphones ook goed klinkt om thuis wat te kunnen oefenen zonder de andere familieleden op de kast te jagen.
Lijkt me makkelijk kemper en headphones en that's it.
Later kan hij misschien mee naar oefenruimte met een tech21 2x12 power engine.
Nou, ik zal je vertellen dat ik de Kemper via de hoofdtelefoon eigenlijk beter vind klinken dan via cab/fr/speakers/etc :-)
Jan Vermeulen
http://www.jlvermeulen.nl/
Ondertussen de kemper een paar dagjes in huis en moet zeggen klink wel lekker door men tech21 2x12 powerengine (cab sim uit op de kemper)
Enkel nog maar wat met de factory presets gespeeld maar zitten toch al heel wat leuke sounds bij.
Laatste tijd is het zeer vermakelijk te zien hoe FAS alle ontwikkelingen probeert bij te blijven. De laatste; KPA komt met een "Amp in the Room" oplossing, en ja hoor, daar is FAS met een nieuwe update. Telkens als de concurrentie met iets nieuws komt dan hobbelt FAS er weer achteraan. Het begint zelfs een beetje patetisch te worden.
Het enige wat FAS nog niet gekopieerd heeft is dat de Kemper jongens binnen het bedrijf Kemper een hecht team vormen. Kortom, Kemper loopt inmiddels duidelijk voor op het gebied van innovatie en organisatie.
Als ik morgen weer zou overstappen op modelling zou het de Kemper Rack worden. Maar het geluid uit mijn EVH buizenbakje is spot on dus zal de overstap voorlopig niet plaatsvinden. En modeling op de computer voor het schrijven klinkt allang even goed maar dan voor maar een paar eurotjes en zonder al die onzinnige updates die je geluid verkloten.
2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.
Ik ben razend benieuwd hoe je dit kunt weten.
Verder maakt het natuurlijk niks uit, al slaan ze elkaar de harses in, als dat ding maar klinkt.
Maar een amp in the room update....ben benieuwd, want dat vond ik schorten aan de Kemper. Dat ie niet zo (goed) klinkt als mijn eigen amp.
Na jaren getracht mijn geluid uit mijn JTV-PODHD500X en DT-25 te halen, overgestapt op de Kemper.
Gelijk ook maar de Britt profiles aangeschaft.
Ik las op een line6 forum dat mijn line6 combi 90% van het origineel zou halen (whatever that may be, wil gewoon een lekker geluid). Waarom op de Kemper overstappen voor die 95% en er zo veel geld voor neertellen?
Nou heel simpel. Ik was nooit echt tevreden over mijn line6 geluid en bleef maar aan de knopjes draaien en patches downloaden. Jaar na jaar na jaar.... Af en toe had ik wel het idee dat het er in moest zitten als ik maar lang genoeg bleef draaien. Nu kun je met die spullen blijven draaien: de JTV heeft virtuele gitaren die je in alle standen met tig verschillende pickups kunt instellen. De POD500X: idem. Zó veel insteltoestanden in de combivorm eindeloos. Ik dacht altijd dat de fout aan mijn kant lag. Ik stel 'm niet goed in, ik doe iets niet goed. Maar bleef met wel iets zitten: anderen hebben wel dat beter geluid. Gewoon buizenamp, pedaaltje ervoor en hoppa dát geluid. DT25 amp gekocht en in plaats van hoppa weer talloze mogelijkheden er bij (line6 link, en 4 verschillende voicings in de DT25 amp) en weer draaien.....
Gitaar rechtstreeks in de DT25: ja, daar was het. Maar dan miste ik die flexibiliteit van die dreamrig.
Geef me 2 goede virtuele gitaren ipv 24 middelmatige
Geef me 3 goede POD pre-amps en dito effecten ipv 23.239
En we gingen weer door met draaien. Nu moet ik zeggen dat die DT25 een fantastische amp is on its own.
Lang verhaal kort: toen kwam de kemper. Op de FX return van de DT en ik plug mijn gitaar in.
Kies een rig en daar was het. Kies de volgende, daar was er weer een. Fok... Britt profiles er op gezet, geen enkel knopje gedraaid en ik was gelijk erg tevreden. Wow... na jaren knopjes draaien...gewoon instant zonder dat ik ook maar aan iets draai..die sound.
Die 90-95% was misschien wel een mooi statement. Ik zit nu wrs in die range van 90-95% en dat voelt zó ontzettend goed. Bij die POD was het altijd patches downloaden en weggooien en na 100 had ik er een die mij wel beviel. Nu kan ik geen enkele rig weggooien, ze zitten allemaal boven die 90% (o;
Vwb effecten heb ik alleen nog maar de chorus echt uit kunnen proberen. In plaats van tonesuck een heerlijk geluid.
Deze gaat voorlopig niet meer weg.
Als iemand 'm ook wil proberen. Ik woon in Utrecht. Zou zeggen, pak je gitaar en kom langs.
Minpuntje tot nu toe is dat er geen echte editor is. E ris wel een rigmanager waarmee je rigs kan downloaden en in de kemper kan stoppen. Line6 is daar toch wel veel beter in.
Favorieten/bladwijzers