Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 90 EersteEerste ... 2432333435364484 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

De buizenamp is uitontwikkeld en modeling niet en zolang de referentie van modeling die buizenamp is ontgaat mij de logica van modeling of het moet zijn dat je liever veel bijna sounds hebt dan 1 of 2 goede.
    Maw, waarom dan toch modeling als je toch niet geïnteresseerd bent in heel veel opties?

Senior Member

Standaard

Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat er zo veel mensen lyrisch zijn over de Kemper bij gebruik als conventionele amp, dus met eindtrap en gitaarspeakers (voor opname en koptelefoonwerk is het wat anders), het verbaast me echt, behalve als het gaat om een draagbare onderhoudsvrije alles in 1 oplossing, zonder verder écht in de buurt van de 90% sound te komen.

Senior Member

Standaard

Als je de Kemper ziet als een 100% kopie van het origineel zal je inderdaad (wanneer je zelf aan het profilen gaat) blijven steken rond de 90%, veel gekochte profiles zijn vaak beter.
    Vrijwel alles is mogelijk maar het is geen plug & play apparaat, meteen een nadeel misschien omdat je echt maandenlang knoppen blijft draaien, er is immers zo veel mogelijk met dit ding.
    Ontzettend breed inzetbaar en met nieuwe mogelijkheden zonder eind je zit niet vast aan een enkel geluid of karakter.
    Als je blij bent met je eigen versterker omdat dát je droomgeluid is, schiet je er niet veel mee op, in het beste geval heb je dan hetzelfde geluid en dat had je al
    Maar een goed gitaargeluid is natuurlijk een goed gitaargeluid, ook al is het geen exacte kopie van een bepaalde versterker,90 % hetzelfde kan ook resulteren in een 10 % beter geluid dan het origineel, haha!
    Een Bogner xtc komt bijv maar 20% in de buurt van een Fender versterker als je ze gaat vergelijken, maar daarmee is die Fender niet 80% slechter maar gewoon 80% anders.
    En daarmee is de Kemper dus ook geweldig live te gebruiken, hij heeft niet het karakter van een enkele versterker maar is oneindig te vullen met alle versterkers ooit gemaakt, met bijna alle effecten ooit en ga zo maar door.
    Als ik live speel krijg ik enkel positieve reacties over mijn gitaargeluid, omdat ik gewoon een ontzettend vet live geluid heb met die Kemper.
    Er is nog niemand na een optreden komen vertellen dat ie rond de 90 procent van een Bogner of Fender klinkt zeg maar
    Laatst gewijzigd door dorrus; 21 augustus 2015 om 21:03

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat er zo veel mensen lyrisch zijn over de Kemper bij gebruik als conventionele amp, dus met eindtrap en gitaarspeakers (voor opname en koptelefoonwerk is het wat anders), het verbaast me echt, behalve als het gaat om een draagbare onderhoudsvrije alles in 1 oplossing, zonder verder écht in de buurt van de 90% sound te komen.
    Wie zegt dat modelling apparatuur als Kemper onderhoudsvrij is?
    Die chips, interne batterijen en geheugen chips kunnen ook op raken.
    Onderhoudsvrij bestaat echt niet...

Senior Member

Standaard

Je kunt natuurlijk pech hebben, maar tegen de tijd dat dat ding normaal gesproken dat soort problemen gaat krijgen, is ie klaar voor de sloop, want dan zijn ze waarschijnlijk niet zo veel meer waard dat het 't waard is om er een dure elektro goeroe uren aan te laten verspijkeren.
    Dat is wat ik denk tenminste; als je nu een POD hebt die kuren vertoont pleur je hem over het algemeen ook in de vuilnisbak, en hoe lang bestaan die dingen? 10-15 jaar?
    Aan de andere kant, oude Eventide processors zijn het ook nog best waard....
    We wachten af, de tijd zal het leren!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Als ik live speel krijg ik enkel positieve reacties over mijn gitaargeluid, omdat ik gewoon een ontzettend vet live geluid heb met die Kemper.
    Er is nog niemand na een optreden komen vertellen dat ie rond de 90 procent van een Bogner of Fender klinkt zeg maar
    Die was ik nog vergeten, de consistentie in geluid lijkt me wel een groot voordeel. Via XLR naar de PA, en dat stukje is áltijd hetzelfde (al is dat dan maar 90% ). Met mijn conventionele setup heb ik soms een geweldig geluid, en soms is het zaalgeluid ook geweldig. Maar soms, net als laatst, dan is het gewoon allebei klote. Totaal geen laag. Helemaal niks, 0,0. Geen idee waarom. Alles verzetten (binnen de beperking die er was) loste niks op. En normaal gesproken komt te weinig laag eigenlijk niet voor met een mesa roadster met bogner 4x12.

Standaard

Mijn Kemper is te koop! 1 1/2 oud mint condition. vaste prijs 1200 euro, ... Btw bon mogelijk bij interesse even PM

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meul Bekijk bericht
    Mijn Kemper is te koop! 1 1/2 oud mint condition. vaste prijs 1200 euro, ... Btw bon mogelijk bij interesse even PM
    Met poweramp? Of zonder poweramp?
    Eigen werk: RoadLash
    Covers: StringKings

Senior Member

Standaard

Hoppa, de eerste Kemper die te koop op internet verschijnt... En dat na 1,5 jaar al... Komt m'n voorspelling toch uit😉

Senior Member

Standaard

Toaster model zonder poweramp was het toch, meul?

Standaard

ja broodrooster, maar ik heb net besloten de verkoop terug te draaien. Excuus!!!! Ik had het geld nodig voor een andere gitaar maar het kost me te veel geld zo.. zo slecht is hij natuurlijk ook weer niet het lukt me helaas niet het bericht te verwijderen.. MOD?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten