Ja, een gitaar niet kopen is altijd goedkoper...maar 300 afschrijving in 1,5 jaar is niet zo gek, als je hem voor 1200 kwijt zou raken, toch?
Ja, een gitaar niet kopen is altijd goedkoper...maar 300 afschrijving in 1,5 jaar is niet zo gek, als je hem voor 1200 kwijt zou raken, toch?
400, 1598 nieuw indertijd, ennuh je moet dat toch ook weer iets nieuws kopen voor opnamen... het was niet zo'n wijs plan after all!
Jan Vermeulen
http://www.jlvermeulen.nl/
Gelukkig heeft arjanb01 misschien nog geen gelijk![]()
Komt nog wel, Dennis 😉
Let maar op, 400 afschrijven of 1200 eu pakken, ik zou het wel weten.... Zeker in het tempo waarin de apparatuur na Kemper en axe fx zich ontwikkelt. Ik noem bijvoorbeeld yamaha met de thr100, wat naar mijn mening gewoon concurrerend is voor alle modelling/profiling apparatuur op de markt. Houdt die boys van Yamaha in de gaten....
Het enige zwakke punt is hun prijsstelling, waardoor de massa dit niet gaat kopen...
Ben benieuwd, ik wacht rustig af!
Maar zo duur is yamaha toch niet, vergeleken met kemper of axe fx?
Die thr 100 kost volgens mij 1100-1300 euro. Ik kan me voorstellen dat je als gitarist dan toch naar buizen alternatieven gaat kijken.
400 afschrijven is toch niet zo veel? op een nieuwe buizenversterker schrijf je veel meer af ( als je hem al kwijt raakt![]()
Er staat zelden een gebruikte kemper op marktplaats dus dat moet geen probleem zijn.
Voordeel van buizenversterkers is wel dat er veel goede aangeboden worden en de 2dehands prijzen een stuk lager zijn geworden sinds het uitkomen van Axe en Kemper
ps:
En als je maar lang genoeg wacht dan krijgt iedereen gelijk![]()
Laatst gewijzigd door dorrus; 27 september 2015 om 09:31
Maar dan weet je nog steeds niet hoe die Yamaha zich in de praktijk verhoudt tot onder andere de Kemper. Is ook een heel ander beestje qua opzet. De Kemper wordt wereldwijd veel gebruikt, zeker ook live en door zeker niet de minsten. Ik denk dat ie zijn waarde wel redelijk houdt.
En Meul geeft ook aan dat ie als ie hem verkoopt een nieuwe opname-oplossing moet kopen, dat komt er nog eens bij he.
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Gebruiksgemak niet meegerekend, haalt de powered kemper door een gitaarcabinet, of kemper met speakersim aan over een frfr systeem het echt niet bij een buizenversterker met cabinet.
Voor opname e.d. Is het wellicht anders, en uitversterkt via pa wellicht ook (dus als je terug luistert), maar voor je eigen geluid (als je naast je amp staat, zonder in ear en zo), nee, dat red ie niet, ook niet met de heel goed aangeschreven profielen.
Wat mij betreft dus een no, tegen die prijs.
Je moet het toch voor jezelf doen. Voor het meeste publiek is een pod goed genoeg..
Favorieten/bladwijzers