Grappig dat altijd gitarist met "gitarist-egoïstische" oplossingen voor dit soort problemen komen en drummers gitaristen weer de schuld geven.

Wat ik wel merk. Nu ik in een bandje zit zónder gitaar hebben we ineens een stuk minder problemen. Maar misschien komt dat ook omdat we genoeg lol hebben in het spelen zodat we niet over geluidsmensen en/of bandleden gaan zeuren.

Dat het bij concerten vaak (net) te hard gaat ben ik het trouwens wel eens. Al hangt dat ook heel erg af van het soort concert. Een rockband in een kroegje gaat al snel te hard, terwijl kleine jazzconcerten soms weer heerlijk zonder oordoppen te beluisteren zijn.