Haaks op de zaal gaat niet lukken bij onze opstelling. 2 rijen, percussie drums bas achter en voor gitaar zang bluesharp. Keyboard waar het toevallig past aan de kant van de bassist die soms piano speelt. Soms bas ik dan, soms blijf ik bij gitaar, en doen we het zonder bas. Als ik de versterker(s) haaks zou zetten krijgt onze zangeres de volle lading. Haar monitor staat doorgaans hard genoeg voor iedereen, dat moet niet nog gekker wordenWat ik wel soms doe, als er plek voor is, één amp achter me, en de andere voor me, schuin gekanteld als een monitor.
Als je je versterker haaks zet is dat op zich fijn voor de zaalmixer, maar je bandleden op jou hoogte krijgen dan ook de volle lading. Nu gok ik dat dat bij jullie muziek trouwens niet zo'n probleem is. Neem aan dat je niet extreem hard speelt (al heb ik ook jazzgitaristen meegemaakt die er wat van kunnen)zo'n beetje 3/4 gedraaid heb ik wel al vaker gedaan, dat gaat ook aardig.





Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers