Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 164

Discussie: Hard

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Ah, jij bent zo'n gitarist die zich pas thuis voelt als het podium er als een muziekwinkel uitziet

Voor de echte 70ies hardrocker gold toch 'één stack is geen stack' Die dingen tellen toch pas als het kamerbreed staat
    Jaren 80:

@Eurocinema, hangt er van af of je doorversterkt wordt. In dat geval zou ik hem gekanteld als floormonitor voor me zetten, evt. zo gedraaid dat jullie hammondman en bassist het ook een beetje kunnen horen. Of aangezien drums en hammond al schuin staan schuin bij de hammond, hoek afhankelijk van of je nog naar voren komt, of met drums en hammond op één lijn staat.
    De zanger van Blof doet/deed het ook zo heb ik wel 's gezien. De combo stond schuin naar boven gericht pal voor hem.

3/4 schuin achter mij bleek afgelopen zaterdag ook een (redelijk) goed compromis.
    De geluidsman en ook de overige bandleden hebben er minder last van.
    Achteraf had ik hem liever haaks gehad misschien.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Jaren 80:
    Alleen met roadies please je moet er toch niet aan denken dat dat allemaal ook echt aan staat.

Standaard

Alleen met roadies please je moet er toch niet aan denken dat dat allemaal ook echt aan staat.
    als je het maar met een beamblockertje naast je op een gekantelt statiefje zet.....

EN DAN VOLUIT GAS OP DE PLANK!!!!!

te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Ik zou het graag 's proberen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik zou het graag 's proberen!
    Achttien JCM800 2203's op standje 'alles op elf'. Mwah, maar dan ga ik wel aan de andere kant van het voetbalveld staan. Of in de kleedkamer.

Senior Member

Standaard

Nee joh, weegt niks zo'n muur en maakt ook geen herrie.

Senior Member

Standaard

Hè bah! Heb je heel de illusie om zeep geholpen...

Senior Member

Standaard

Dit weekend de keerzijde van het volumeverhaal toch ook ervaren. Gisteren eerst meegemaakt hoe Snoop Dogg, met keiharde bassen van een plaat die je in je borst voelde beuken, de zaal helemaal gek kreeg op NSJ. Daarna kwam Bootsy Collins, een wereldklasse bassist met een prachtgroove, die op een beschaafder volume diezelfde impact toch niet wist te bereiken, ook niet bij mij als fan. Je voelt je ook wel een beetje opgelaten om mee te zingen als de volumes té beschaafd worden. Iets vergelijkbaars zaterdag op het pitch festival: de Budos band die hun in principe relaxte afro-funk sound met een dikke harde eindmix enorme power meegaven. Dagje later de Amsterdamse helden van Jungle by Night in hetzelfde genre gezien: mooi, goed, leuk, publieksfavorieten maar ook wat zachter en mede daardoor niet die overdonderende impact. Hmmm.

Senior Member

Standaard

Daar ben ik het absoluut mee eens. Zeker bij ons in de band is het toch een lastige: onze drummer drumt zo gruwelijk hard dat ik er verschrikkelijk veel energie van krijg. Tegelijkertijd moet de rest van de band gewoon keihard om mee te komen. Gister ging het gewoon te hard... maar ach. Gister was niet representatief want de avond ervoor waren we alle 5 op een feestje. Na 4en naar huis, om 5 uur in bed, 10 uur weer op. Dat trek ik niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten