Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 17 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 164

Discussie: Hard

Standaard

heb ook een tijdje gewoon ikea stands gebruikt voor een set peavey classic 15's
    Laatst gewijzigd door showband; 6 juli 2011 om 12:52
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik gebruik hem nu echter niet meer zo vaak omdat ik meer het probleem heb dat de rest van mijn band me niet hoort, dan dat ik mezelf niet hoor
    Kijk... dan ben je waar je wilt zijn. Als zij jou willen horen, gaan ze maar een tandje zachter .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kijk... dan ben je waar je wilt zijn. Als zij jou willen horen, gaan ze maar een tandje zachter .
    Nouja... snoeiharde drummer, toetsenist over de PA (ingebouwd in de repetitieruimte), bassist over een paar honderd watt met 4x10...

afgelopen repetitie eens de Valvestate die daar staat parallel met de Blues Junior aangesloten. Toen merkte ik ineens hoeveel mijn Blues Junior eigenlijk tekort komt. Aan de andere kant: geluidsmannen zijn er wel blij mee.

Standaard

afgelopen maand wilde een bedrijfsband (die voor de gelegenheid vanuit de grote verzekeraar die het feest organiseerde was samengesteld) graag de backline gebruiken voor hun act smiddags. Wij speelden na het eten en het verzoek was de spullen te mogen gebruiken daarvoor.

No sweat.

Maar je had de gezichten moeten zien toen ik met gestrekte arm een samick 10watt 8 inch combotje aangaf van +/- 40x30x20cm.
    **** "daar over spelen?" ****

Nog leuker werd het toen de bassist meldde dat "ik hoor genoeg terug over de PA dus ik gebruik gewoon een aanwezige DI. ik heb voor dit soort dingen echt geen versterker nodig"
    *** geen versterker? ***
    "Nee een DI en een pietsje terug over de monitor is toch zat?"

hahahaha die band dacht dat wij met enorme stacks zouden komen! Op een feest met fors oversize EAW set + 32 kanaals crestmixer...
    Toen we het toneel opstapten was het eerste wat moest gebeuren de aanwijzing "aub alle monitors half zo hard zetten"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    afgelopen maand wilde een bedrijfsband (die voor de gelegenheid vanuit de grote verzekeraar die het feest organiseerde was samengesteld) graag de backline gebruiken voor hun act smiddags. Wij speelden na het eten en het verzoek was de spullen te mogen gebruiken daarvoor.

No sweat.

Maar je had de gezichten moeten zien toen ik met gestrekte arm een samick 10watt 8 inch combotje aangaf van +/- 40x30x20cm.
    **** "daar over spelen?" ****

Nog leuker werd het toen de bassist meldde dat "ik hoor genoeg terug over de PA dus ik gebruik gewoon een aanwezige DI. ik heb voor dit soort dingen echt geen versterker nodig"
    *** geen versterker? ***
    "Nee een DI en een pietsje terug over de monitor is toch zat?"

hahahaha die band dacht dat wij met enorme stacks zouden komen! Op een feest met fors oversize EAW set + 32 kanaals crestmixer...
    Toen we het toneel opstapten was het eerste wat moest gebeuren de aanwijzing "aub alle monitors half zo hard zetten"
    haha, heel cool!

PS Showband, ben jij niet degene die met Koninginnenacht foto's van mijn band heeft genomen in Club 330 live? (Coole foto's trouwens!) Dat optreden was qua volume wel zo'n beetje het maximum wat ik tolereer op het podium.

Hoe harder het volume, hoe moeilijker ik het ook vind om beheerst te spelen op het podium, gaat echt ten koste van je techniek.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Standaard

Techniek, voor sommige dingen vind ik het dan weer wel leuk als je gitaar door feedback op het randje van beheersbaar is, als ik heel eerlijk ben. En de sustain die je zelfs met weinig gain krijgt vind ik, als Santana liefhebber, altijd toch weer kicke.

Senior Member

Standaard

Da's op zich wel vet, maar soms is het ook erg irritant als je teveel feedback krijgt. Als ik 8 maten wil uitsterven dan is het lelijk als ik meteen weg ben, maar ook als ik moet ingrijpen omdat het geluid te lang aanhoudt...

Standaard

Gaat me juist om die momenten dat mijn versterker/gitaar me dwingen/verleiden om uit mijn eigen clichees te stappen. Echt inspelen op wat je versterker aangeeft op te laag volume werkt niet.

Senior Member

Standaard

.....en feedback via een monitor werkt niet echt prettig heb ik afgelopen zaterdag weer 's gemerkt. Fluiten en piepen is dan het gevolg.....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Techniek, voor sommige dingen vind ik het dan weer wel leuk als je gitaar door feedback op het randje van beheersbaar is, als ik heel eerlijk ben. En de sustain die je zelfs met weinig gain krijgt vind ik, als Santana liefhebber, altijd toch weer kicke.
    Er is ook een soort misverstand ontstaan
    Omdat de zachtste wijze om je versterker te plaatsen "zo dicht mogelijk bij je oren is. Van het publiek/de band af" zie je nu de amps alsnog redelijk hard staanvoor de feel.
    Voor je spel is het vele malen belangrijker om de body van je gitaar te laten trillen. daar gaat het volume voor omhoog. Dan krijg je sustain en een levende gitaar. Om de noten te horen hoeft het allemaal niet zo hard.

Voor de feel van je gitaar is het dus efficienter om de speaker zo dicht mogelijk bij je gitaar te zetten dan bij je oren.
    Als je een single-driver speaker op bipshoogte schuin van voren of van opzij tegen de body van je gitaar laat spelen. Dan brengt de speaker met heel weinig volume de body van je gitaar aan het trillen. En door de reflecties tegen de gitaar hoor je hem zelf best goed. Terwijl het niet hard gaat. Dan blijven je tonen met vrijwel geen volume toch lekker hangen.
    Daarom gebruik ik dus 8 inch celestions die ik op een flightcase, krat, stoel oid zo strak mogelijk tegen mijn heup aan, schuin naar boven gericht, neerzet.
    Laatst gewijzigd door showband; 7 juli 2011 om 08:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten