Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
Ik kan inderdaad een kemper inbeelden voor de allround coverbands. En voor studio's lijkt het me ideaal. Je hoeft geen wand met ampmogelijkheden meer te hebben om toch een grote diversiteit aan sounds aan te kunnen bieden aan bands.
Ik gebruik de Kemper nu sinds 2019 in mijn ene bandje.
Ik gebruik 4 sounds en that's it, beetje hetzelfde als dat ik met een normale versterker zou doen.
De geluids meneer vindt het heerlijk, en het is logistiek ook erg gemakkelijk.
Al onze zooi staat op drum+toetsen riser, dus op festivals op dooie gemak opbouwen, en dan is de change-over minutenwerk.
We zijn zelfs al een paar keer geboekt mede door snelle change over, dus het heeft voor ons zeker nut.

Des te leuker is het ook als ik wel weer een keer een top met 4x12 open trek bij mijn andere bandje.

Maar live, zeker in zo'n festival setting, mis ik het totaal niet. Vooral niet toen ik met twee 4x12's speelde en een rack met een hoop zooi die ik eigenlijk allemaal niet nodig had maar dat wel voor problemen kon zorgen (en dat ook deed). Hoe minder zooi hoe gemakkelijker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
En volle hi-gain gitaargeluid is prima digitaal te vangen. Juist die edge of breakup en dynamiek van een buizenversterker die net aan overstuurt is digitaal lastig te reproduceren. Als je twee opnames naast elkaar hoort zal het misschien erg dicht bij elkaar liggen, maar het gevoel is anders.
Ik denk dat zowel die break up sounds als high gain sounds digitaal even anders (slechter?) zijn, en dat het misschien ook aan je referentiekader ligt. Ik ben helemaal niet zo thuis in de vintage semi cleane sounds en ik vind dat prima gaan in de Kemper, waarschijnlijk omdat ik het dan al snel goed vind of zo.
Maar ik ben nog geen profile tegengekomen die een beetje klopt (of zelfs kloppend te krijgen is) met mijn mesa en Soldano.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
In de tijd dat ik optrad verving ik voor ieder optreden mijn snaren. Na één keer optreden waren ze af. Na een flinke repetitie ook.
Dat is wel heel klote als dat structureel zo vaak moet.
Ik kan meestal 2 of 3 optredens doen met een setje. Dan zijn ze dood.
Tijdje geleden ook een keer na 1x, maar dat had denk ik ook te maken met het stro dat in die tent naar binnen gebracht was. Wat een teringzooi.