Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 29 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 286
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Afgezien dat de Buma/Stemra een boevenbende is,
    er is op zich wel iets voor te zeggen dat er betaald wordt wanneer jouw muziek door anderen voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
    Ja snap ik, maar dat geldt toch vooral voor de radio en TV of gebruik in speelfilms en reclames? Of moet je ook betalen als je als kroegbaas een plaatje op zet voor de mensen op het terras? Dat heb ik nooit geweten.

Senior Member

Standaard

Ook als je een (klein) bedrijfje hebt en muziek afspeelt voor 2 of meer medewerkers en/of klanten moet je al een licentie betalen. Ook bijv. bij kappers, huisartsen, mkb etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Je ‘poetst’ er je snaren als het ware mee. Het haalt vuil en dus ook zweet van je snaren. Je snaren blijven daardoor langer als nieuw voelen en klinken.

Ik hou van het gevoel van nieuwe snaren en ik kan het wisselen van een setje er behoorlijk mee uitstellen.
    Ok, interessant. Ga ernaar kijken

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Ook als je een (klein) bedrijfje hebt en muziek afspeelt voor 2 of meer medewerkers en/of klanten moet je al een licentie betalen. Ook bijv. bij kappers, huisartsen, mkb etc.
    Ongelooflijk. En als je gewoon de radio aanzet ook?

Senior Member
    Laatst gewijzigd door AoDf; 6 februari 2024 om 13:54

Senior Member

Standaard

Goed is dat verdienmodel he!
    No1 maakt muziek, No2 koopt dat en No3 vangt van beide geld.
    Nog winstgevender dan een jumbo stroopwafel van 13 euro.

Het hele idee dat vooruitgang wordt gebouwd op de fundamenten van het verleden is sinds 1886 in een verdienmodel bedacht en still going strong.

Senior Member

Standaard

Van de vraag of buizenamps ten dode opgeschreven zijn naar modeling naar zweethandjes naar buma/stemra.
    Het kan verkeren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Van de vraag of buizenamps ten dode opgeschreven zijn naar modeling naar zweethandjes naar buma/stemra.
    Het kan verkeren.
    Het blijft gitaarnet he. Het verbaast me dat er nog geen vieze praat voorbij is gekomen.

Ik verwacht zelf dat buizenversterkers en steeds kleiner deel zullen innemen in het arsenaal van gitaristen, met name op het podium. Ik zie te weinig voordelen en een hoop nadelen. Denk dat het niet los willen laten van buizen ook zeker een vasthouden aan het verleden is door onze generatie gitaristen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 6 februari 2024 om 22:09
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Het kan verkeren.
    Sorry. Omdat ik het over vroeger had (buizenamps, buizentechnologie, vroeger), kwam ik op het onderwerp radio, de grammofoonplaat, de hitparade en dat je vroeger overal gitaarmuziek hoorde. Toen bleek dat je voor het draaien van een plaatje een licentie moest betalen aan Buma/Stemra. Kon ik ook niks aan doen.

Maar om bij het onderwerp te blijven, ik denk dus dat de buizenamp nog wel even zal blijven maar dat hij net als andere dingen van vroeger steeds meer naar de achtergrond zal schuiven. Bij mijzelf uiteraard niet, want ik wil niks anders, maar ja, dat telt niet.

Senior Member

Standaard

De dynamiek van GN topics is juist een goed ding vind ik,
    topics worden er behalve breder ook langer van.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten