Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Dat buizen vs trans... ik zit op een totaal ander spoor,
kan ik snel er een goed geluid uit krijgen, meer niet eigenlijk
bij een Princeton, Deluxe of Matchless duurt dan ongeveer 10 seconden,
klaar. niks meer aan doen. er valt ook niks meer aan te doen dus hoera.

een Kemper of iets anders met 1001 mogelijkheden wordt ik gek, ik blijf draaien aan die knoppen
dat soort amps lijken me ook vooral in het tribute gebeuren te vinden, vroeger de top 40 bandjes,
of de bandje waar ik naar toe gaan delen mijn voorliefde voor het keep it simple adagium

Maar goed, dat vergelijk op de vierkante centimeter gaat compleet langs mij heen
Die mening deel ik wel. Het enige waar het om gaat is of je er een goede sound uit krijgt, en ook dat is nog relatief wat goed is, het gaat er om of je de sound er uit kan krijgen die je wil horen. Als je een vuile fuzzy low-fi sound zoekt, dan kan wellicht een versterkertje van de Aldi de sound geven die je zoekt.

Met de 1001 mogelijkheden ben ik het ook eens. Ik heb het vaak al met een meerkanaals amp dat je twijfelt of je het low gain kanaal pakt met hoge gainstand of het high gain kanaal met lagere gainstand.... Keuzestress, maar met een kemper wordt dat nog eens zo erg.
Ik kan inderdaad een kemper inbeelden voor de allround coverbands. En voor studio's lijkt het me ideaal. Je hoeft geen wand met ampmogelijkheden meer te hebben om toch een grote diversiteit aan sounds aan te kunnen bieden aan bands.