Frans, bedankt voor je reactie. Stel dat je de trafo nog niet hebt en het enkel moet doen met de gegevens uit de datasheet.
https://www.hammfg.com/files/parts/pdf/375X.pdf
Bijvoorbeeld in de datasheet van de 375x staat onbelast 855,1V. Belast op 155mA geven ze 800V. Mag je dan concluderen dat de Ri = 55.1v / 155mA = 355ohm? En dat ze de trafo belast hebben met een Rb = 800v / 155mA = 5.16kohm? Of klopt deze gedachte niet?
Maar als je hem nu zou belasten met 10K, dan gaat je spanning inzakken, daardoor heb je 2 onbekenden. Je weet niet wat dan je Ub gaat zijn en kunt dus ook je stroom niet uitrekenen. Dus weet je niet wat de trafo gaat doen als je hem zwaarder belast dan in de datasheet.
Conclusie dat je het beste een trafo kan zoeken waar de belaste data in de datasheet overeenkomt met de verwachtte belasting van mijn amp?
En klopt mijn beredenering van eerder genoemde post dat ik uit kom op een 375x voor een 30w ampje? Gevoelsmatig vind ik het een vrij zware trafo maar zo een laag wattage amp, maar dat is puur gebaseerd op onderbuik gevoel. Volgens mijn beredenering kom ik wel uit op deze trafo.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers