Ach ja, zo heb ik prima ervaringen met de Switchblade. Die Grandmeister heb ik tweedehands al voor rond de 700 euro voorbij zien komen. Heb er ook nog over gedacht om een te scoren maar er zwierven mij wat teveel berichten over storingen rond.
Nu heb ik een Bluguitar Amp1 Iridium en zie ik daar dezelfde soort berichten over 😅 het is maar net waar je op let. Ik vind de Amp1 erg fijn btw, minder knoppen en opties om in te verdwalen, erg prettig geluid, gaat ontiegelijk hard als het moet maar kan ook heel zacht goed klinken, en 1,2 kilo. Plus: geen buizen die steeds schaarser en duurder worden.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Grappig dat je die AMP1 erbij haalt. Juist de niet traditionele versterkers (licht, draagbaar, bij voorkeur wat ingebouwde effectjes) trekken vaak mijn aandacht vanwege hoe minder sjouwen hoe meer vreugd en ik pedaaltjes voor de loop, in de loop, voedingen, pedalboards bouwen, tapdansen etc. allemaal een hoop gedoe vind waar ik niet op zit te wachten.
Een paar jaar nadat ik die Switchblade heb laten staan ben ik die AMP1 gaan testen (op bijbehorende cab) en daar het ik echt precíes hetzelfde mee. Een of ander fizzy geluidje in het hoog dat een heel vervelend stofje bij me aanmaakt.
Nu ik er zo over terugdenk begin ik serieus te twijfelen of ik ook die TubeMeister destijds niet op een BluGuitar cab heb gecheckt. Zou beide nog wel eens over mijn eigen Engl willen horen nu eigenlijk
Overigens zeker niet mijn bedoeling om die spullen te bashen ofzo, het was voor mij toen niet echt een match. Kwam die Switchblade later nog regelmatig tegen bij een leuke band hier uit de regio waar beide gitaristen erop speelde en dat klonk prima (die zijn nu overigens ook overgestapt op Kempers, maar dat terzijde). In mijn Kemper hoor ik dat zelfde geluidje ook wel eens bij bepaalde profiles. Heb een tijdje standaard een studio EQ ingesteld gehad om dat weg te filteren maar weet eigenlijk niet eens hoe dat nu staat.
Kan ook goed dat dat geluidje wat ik bij het testen hoor zo goed als helemaal wegvalt in bandverband. Of dan juist wel fijn is, die dingen kunnen raar werken. Stond laatst na het opbouw in mijn eentje wat te soundchecken en zei tegen de geluidsman of ik niet wat hoog uit mijn geluid moest draaien omdat het wat schel klonk daar. Uiteindelijk niet gedaan en het toeval wil dat ik na het optreden even stond na te praten met die geluidsman en er een gitarist bij kwam staan die we beide goed kennen. Die gaf aan positief verrast te zijn over het geluid uit mijn Kemper maar voegde te dat ik er wel wat meer hoog in zou kunnen draaien om wat beter door de mix te komen.
Kan evengoed een smaakkwestie zijn, maar mijn indruk is ook wel dat wanneer ik in mijn eentje bezig ben met mijn geluid ik dan op iets anders uitkom dan wat ik in bandverband wil. Dan begin je met een heel breed geluid en stel je tijdens een soundcheck bij naar hoe je het dan lekker vind klinken in de band. Als je daarna thuis je versterker weer aanzet en je in je eentje dat geluid hoort vraag je je af hoe je dat ooit zo hebt kunnen instellen.
Het was een kleine gig in een klein cafe waar we onze eigen backline gebruikte. Heb daar tig keer gespeeld waarbij alleen de zang over FOH ging en de rest enkel backline. Blijkbaar hebben ze enige tijd geleden besloten ook wat instrumenten over de FOH te laten gaan. Op zich ben ik daar wel voorstander van vanwege de spreiding. Allemaal prima maar ik denk dat de meeste mensen, helemaal in de eerste helft, grotendeels direct het geluid van mijn cab kregen.
Hoe bevalt zo'n Amp1 en hoe gebruik je 'm? Ik heb er helaas nog nooit eentje uitgetest, waarschijnlijk moet ik toch eens van de zolderkamer komen.
Ik vind dat soort dingen altijd nogal arbitrair. Iemand zegt dat jouw sound niet goed is, maar vaak heeft dat veel te maken met de plek waarop iemand staat. En dan ga ik er even vanuit dat diegene ook verder recht van spreken heeft. Om de "smaken verschillen" factor nog maar even buiten beschouwing te laten.
Dan moet het haast wel rommel zijn.... dit kan natuurlijk altijd gebeuren met ieder product uit ieder land.
Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.
Favorieten/bladwijzers