Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
Zo'n acoustasonic lijkt op de youtube filmpjes best een acceptabel (versterkt) akoestisch geluid te geven, en je kunt nog een klein beetje scheuren ook; misschien kan ik dan wel zonder pedalen toe (wil nu eens met een boost of eq of compressor proberen om enkele noten wat harder te kunnen zetten tov akkoorden rammen, bij gebrek aan techniek).

[...]

Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet
Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc.
Daarnaast zit op die Kemper ook een acoustic simulator die specifiek voor elektrische gitaren bedoeld is. Nooit echt in verdiept maar op filmpjes van Tone Junkie klonk het als iets waar je bij gebrek aan beter in een liveset wel een nummer mee weg komt.
Zelf eens wat mee getest op onze repetitie-PA maar daarop klinkt gitaar eigenlijk altijd kut en dit was geen verschil, zal dat nog eens elders testen als ik de gelegenheid heb.

Wellicht dat die acoustic simulator ook wel goed werkt met zo'n acoustasonic. Of juist niet. Lijkt me iig het proberen waard ook.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
Ja, wel prima hoor!
Blijft een onbehouwen (relatief tov mijn music mans) onergonomische kutgitaar natuurlijk, maar dat hoort er een beetje bij
Het is wel ongeveer een tele zoals ik een tele voor ogen heb; als ik er zelf een zou assembleren zou ik zo'n beetje de zelfde hardware kiezen geloof ik; en als ie zo zou zijn zoals deze zou ik tevreden zijn, dus dan is het goed, denk ik.

Ik ben overigens over mijn Harley Benton tele ook best te spreken. Die heb ik wel voorzien van andere elementen en een andere brugplaat + brugzadels, maar dan nog is de totaalprijs maar een fractie van de Maybach, voor toch best wel veel speelplezier, al is de Maybach wel de betere gitaar.
Wel gek dat ze op die "vintage stijl" harley benton zo'n ultraplatte toets zetten, maar gezien de prijs vergeven we de chinezen dat maar. Ik ben niet per se heel kieskeurig, maar dit is toch wel een beetje gek op zo'n gitaar.
Maar de Maybach is ook niet perfect; ik vind de topkam bijvoorbeeld echt lomp, moet eigenlijk niet hoeven voor een gitaar in die prijsklasse. Het zit niet per se in de weg, maar ik denk dat ik de vijl er nog wel een keer op zet.
Nou iig fijn dat die bevalt toch
Zal MP nog eens in de gaten houden, kijk ook nog naar een Squier Classic Vibe oid om eens wat Tele-ervaring op te doen