Ja, nou, dat had ik eigenlijk ook wel, in eerste instantie.
Met mijn bandje zijn we buiten het zomer/festivalseizoen een beetje akoestisch/unplugged aan het rotzooien.
Dat doe ik nu met mijn Larrivee gatgitaar, maar om twee sets met zo'n ding op schoot door te brengen blijft gewoon niet fijn. Komt bij dat ik akoestisch zonder backup speel, vanwege de simpele reden dat ik geen backup héb.
Zo'n acoustasonic lijkt op de youtube filmpjes best een acceptabel (versterkt) akoestisch geluid te geven, en je kunt nog een klein beetje scheuren ook; misschien kan ik dan wel zonder pedalen toe (wil nu eens met een boost of eq of compressor proberen om enkele noten wat harder te kunnen zetten tov akkoorden rammen, bij gebrek aan techniek).
En het is goedkoper dan een Godin multiac.
Ik ben er nog niet uit, maar ik overweeg het wel. Anderzijds heb ik eigenlijk genoeg gitaren en is er ook niks dat ik weg wil doen.
Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet
Ja, wel prima hoor!
Blijft een onbehouwen (relatief tov mijn music mans) onergonomische kutgitaar natuurlijk, maar dat hoort er een beetje bij
Het is wel ongeveer een tele zoals ik een tele voor ogen heb; als ik er zelf een zou assembleren zou ik zo'n beetje de zelfde hardware kiezen geloof ik; en als ie zo zou zijn zoals deze zou ik tevreden zijn, dus dan is het goed, denk ik.
Ik ben overigens over mijn Harley Benton tele ook best te spreken. Die heb ik wel voorzien van andere elementen en een andere brugplaat + brugzadels, maar dan nog is de totaalprijs maar een fractie van de Maybach, voor toch best wel veel speelplezier, al is de Maybach wel de betere gitaar.
Wel gek dat ze op die "vintage stijl" harley benton zo'n ultraplatte toets zetten, maar gezien de prijs vergeven we de chinezen dat maar. Ik ben niet per se heel kieskeurig, maar dit is toch wel een beetje gek op zo'n gitaar.
Maar de Maybach is ook niet perfect; ik vind de topkam bijvoorbeeld echt lomp, moet eigenlijk niet hoeven voor een gitaar in die prijsklasse. Het zit niet per se in de weg, maar ik denk dat ik de vijl er nog wel een keer op zet.
Favorieten/bladwijzers