Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 407 van 410 EersteEerste ... 307357397405406407408409 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.061 t/m 4.070 van 4093
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind dat soort dingen altijd nogal arbitrair. Iemand zegt dat jouw sound niet goed is, maar vaak heeft dat veel te maken met de plek waarop iemand staat. En dan ga ik er even vanuit dat diegene ook verder recht van spreken heeft. Om de "smaken verschillen" factor nog maar even buiten beschouwing te laten.
    Ja, is uiteraard zo.
    Ik snap da Vinci's punt wel, zeker als de backline de ruimte vult met geluid.
    Ik ging meer uit van een FOH die dat doet, waarbij je, als je begint voor een volle zaal je een relatief dof geluid hebt, maar tegen de tijd dat driekwart van pure ellende is weggelopen het weer te schel is. Of andersom natuurlijk

Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.
    Ik 3x.
    1x omdat ze echt op waren, en er zat een of andere set Sovtek EL34 set in waarvan ik me toen heb laten wijsmaken dat die destijds al minimaal 15 jaar niet meer gemaakt werden, dus dan kan het een keer.
    En 2x door mechanische schade.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 mei 2023 om 20:05

Senior Member

Standaard

Dat laatste is vooral zuur, maar wel een belangrijke reden voor ons om domme dingen te doen.

Het setje van toen bij Fliek was ook echt op, maar die vertrouw ik daarin ook.

Senior Member

Standaard

Hoe bevalt zo'n Amp1 en hoe gebruik je 'm? Ik heb er helaas nog nooit eentje uitgetest, waarschijnlijk moet ik toch eens van de zolderkamer komen.

Ik vind dat soort dingen altijd nogal arbitrair. Iemand zegt dat jouw sound niet goed is, maar vaak heeft dat veel te maken met de plek waarop iemand staat. En dan ga ik er even vanuit dat diegene ook verder recht van spreken heeft. Om de "smaken verschillen" factor nog maar even buiten beschouwing te laten.

Dan moet het haast wel rommel zijn.... dit kan natuurlijk altijd gebeuren met ieder product uit ieder land.

Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.
    Hij bevalt heel erg goed. Heb een paar jaar terug de eerste versie gehad, die vind ik duidelijk minder. Op hoog volume was ie ok (ging harder dan mijn Switchblade) maar op lager volume kon het geluid me niet bekoren.

Nu heb ik de Iridium, vooral omdat ik meestal een geluid heb met wat teveel laag en laag-mid. Omdat de Iridium op metal gevoiced is is ie minder los in het laag. Moet zeggen dat ik er best nog een Mercury bij wil.

Ik gebruik hem thuis over twee 1x12 zelfbouw kastjes met celestion V-types. Dan heb ik hem op half vermogen en gaat ie eerst door mijn Two Notes Torpedo waar het signaal 20 DB gedempt wordt. Hij gaat ook via een Two Notes Cab M de pc in. Hij doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nu ben ik ook niet van de tig presets en zo. Effecten gebruik ik ook niet echt veel, reverb zit in de amp1. Ik heb een delay en een booster in de loop en een phaser voor de amp. En een TS-7 voor de versterker met ik vind de ingebouwde boost lekkerder, directer en dynamischer.

Wat betreft eindbuizen: in mijn jaren bij de karaoke band is het mij toch gelukt om eerst de buizen van mijn Peavey Classic 60/60 aan gort te spelen en daarna de eindpitten van de Switchblade. Moet zeggen dat er in die band ook wel goed hard gespeeld werd, dat zal ook schelen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 24 mei 2023 om 20:54
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard Waar heb jij nu GAS voor?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe lang heb je die versterker al?

Bij mij lijken (eind)buizen nog niet half zo hard te slijten dan internet me wil doen geloven.

Is gezien de prijzen ook niet per se erg, maar toch.
    Zes jaar. Hij begon wat muffig te klinken, en het geluid werd beter naarmate hij langer aan stond (als in meer dan 3 uur). Dat wijst op het verlopen van de waardes. Ik heb alle buizen laten testen en één paar week qua waarde af (de één flink te hoog, de ander flink te laag t.o.v. het andere paar). En de voorbuis in V1 was ook niet te best meer. En omdat je bij een AC30 een gematcht kwartet moet hebben, zat ik gelijk vast aan vier nieuwe.

Punt is dat de bias niet in te stellen is, en standaard erg heet staat. Als je dan buizen erin steekt met hoge waardes, fikt ie ze vrij gauw op. En als je een afwijking krijgt binnen een paar, gaat het helemaal snel.

Dus nee, het was geen voorzorg, maar het was gewoon echt niet goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Hij bevalt heel erg goed. Heb een paar jaar terug de eerste versie gehad, die vind ik duidelijk minder. Op hoog volume was ie ok (ging harder dan mijn Switchblade) maar op lager volume kon het geluid me niet bekoren.

Nu heb ik de Iridium, vooral omdat ik meestal een geluid heb met wat teveel laag en laag-mid. Omdat de Iridium op metal gevoiced is is ie minder los in het laag. Moet zeggen dat ik er best nog een Mercury bij wil.

Ik gebruik hem thuis over twee 1x12 zelfbouw kastjes met celestion V-types. Dan heb ik hem op half vermogen en gaat ie eerst door mijn Two Notes Torpedo waar het signaal 20 DB gedempt wordt. Hij gaat ook via een Two Notes Cab M de pc in. Hij doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nu ben ik ook niet van de tig presets en zo. Effecten gebruik ik ook niet echt veel, reverb zit in de amp1. Ik heb een delay en een booster in de loop en een phaser voor de amp. En een TS-7 voor de versterker met ik vind de ingebouwde boost lekkerder, directer en dynamischer.

Wat betreft eindbuizen: in mijn jaren bij de karaoke band is het mij toch gelukt om eerst de buizen van mijn Peavey Classic 60/60 aan gort te spelen en daarna de eindpitten van de Switchblade. Moet zeggen dat er in die band ook wel goed hard gespeeld werd, dat zal ook schelen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Dat van die Iridium heb ik vaker gelezen. Als ik, aan de andere kant, hoor hoe Blug klinkt met behoorlijk overzichtelijke spullen, dan lijkt het bijna alsof het allemaal wel te doen is. Ligt er wel aan wat voor pups en speakers je gebruikt. Dat heb ik ook wel met die V30's. Daar heb ik er best wel wat van in gebruik, maar ik was destijds juist een fan van die G12-T75 speakers (waar ik er nu ook weer vier van heb) en de V30 in m'n Fender SuperSonic combo heb ik naar volle tevredenheid, inmiddels vervangen door een Eminence Cannabis 12"
    Ik denk dat een speaker het meest doet voor de 'richting' van een versterker.
    Maar goed.... zo'n Amp1, ik moet 'm echt eens gaan proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Zes jaar. Hij begon wat muffig te klinken, en het geluid werd beter naarmate hij langer aan stond (als in meer dan 3 uur). Dat wijst op het verlopen van de waardes. Ik heb alle buizen laten testen en één paar week qua waarde af (de één flink te hoog, de ander flink te laag t.o.v. het andere paar). En de voorbuis in V1 was ook niet te best meer. En omdat je bij een AC30 een gematcht kwartet moet hebben, zat ik gelijk vast aan vier nieuwe.

Punt is dat de bias niet in te stellen is, en standaard erg heet staat. Als je dan buizen erin steekt met hoge waardes, fikt ie ze vrij gauw op. En als je een afwijking krijgt binnen een paar, gaat het helemaal snel.

Dus nee, het was geen voorzorg, maar het was gewoon echt niet goed.
    Zit er in die versterkers geen schakelaar voor de bias? Dat meen ik ooit wel eens gehord te hebben.

Senior Member

Standaard

Nee, de C2 is niks aan te stellen.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Dat is aan de achterzijde toch prefab te regelen met die voicing switches.
    Akkoord, het is geen bias stellen, maar je kan kiezen tussen normal/hot & modern of vintage voicing toch?

Wat mezelf betreft.
    Ik heb nu een AC4C1.
    Dat is een het topboost channel met een 10 inch speaker geloof ik; en dat werkt beter voor mij.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 25 mei 2023 om 15:40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Dat is aan de achterzijde toch prefab te regelen met die voicing switches.
    Akkoord, het is geen bias stellen, maar je kan kiezen tussen normal/hot & modern of vintage voicing toch?

Wat mezelf betreft.
    Ik heb nu een AC4C1.
    Dat is een het topboost channel met een 10 inch speaker geloof ik; en dat werkt beter voor mij.
    Het gaat er vooral om dat de buizen heet worden, dus snel opfikken. Met iets lagere waardes worden ze minder heet en blijven ze langer heel.
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Zes jaar. Hij begon wat muffig te klinken, en het geluid werd beter naarmate hij langer aan stond (als in meer dan 3 uur). Dat wijst op het verlopen van de waardes.
    Oh, ik had niet helemaal in de gaten dat je die Vox al zo lang hebt.
    Vind het nog wel snel voor nieuwe buizen voor mijn gevoel (afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt), maar goed, 6 jaar gebruik...daar zou ik een amp ook weer niet voor weg doen denk ik.

Senior Member

Standaard

Nee, de C2 is niks aan te stellen.
    Heb jij achterop geen "output Bias" schakelaar zoals op het plaatje? Daar kun je tussen 82 en 50 ohm schakelen. Bij 50 ohm heb je meer output en gaan je eindbuizen minder lang mee.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten