Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 4093

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hoe bevalt zo'n Amp1 en hoe gebruik je 'm? Ik heb er helaas nog nooit eentje uitgetest, waarschijnlijk moet ik toch eens van de zolderkamer komen.

Ik vind dat soort dingen altijd nogal arbitrair. Iemand zegt dat jouw sound niet goed is, maar vaak heeft dat veel te maken met de plek waarop iemand staat. En dan ga ik er even vanuit dat diegene ook verder recht van spreken heeft. Om de "smaken verschillen" factor nog maar even buiten beschouwing te laten.

Dan moet het haast wel rommel zijn.... dit kan natuurlijk altijd gebeuren met ieder product uit ieder land.

Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.
    Hij bevalt heel erg goed. Heb een paar jaar terug de eerste versie gehad, die vind ik duidelijk minder. Op hoog volume was ie ok (ging harder dan mijn Switchblade) maar op lager volume kon het geluid me niet bekoren.

Nu heb ik de Iridium, vooral omdat ik meestal een geluid heb met wat teveel laag en laag-mid. Omdat de Iridium op metal gevoiced is is ie minder los in het laag. Moet zeggen dat ik er best nog een Mercury bij wil.

Ik gebruik hem thuis over twee 1x12 zelfbouw kastjes met celestion V-types. Dan heb ik hem op half vermogen en gaat ie eerst door mijn Two Notes Torpedo waar het signaal 20 DB gedempt wordt. Hij gaat ook via een Two Notes Cab M de pc in. Hij doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nu ben ik ook niet van de tig presets en zo. Effecten gebruik ik ook niet echt veel, reverb zit in de amp1. Ik heb een delay en een booster in de loop en een phaser voor de amp. En een TS-7 voor de versterker met ik vind de ingebouwde boost lekkerder, directer en dynamischer.

Wat betreft eindbuizen: in mijn jaren bij de karaoke band is het mij toch gelukt om eerst de buizen van mijn Peavey Classic 60/60 aan gort te spelen en daarna de eindpitten van de Switchblade. Moet zeggen dat er in die band ook wel goed hard gespeeld werd, dat zal ook schelen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 24 mei 2023 om 20:54
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten