Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikb Bekijk bericht
........Moet me alleen nog eens verdiepen in dat hele impedantie verhaal.
Dat is niet zo spannend hoor. De kar wordt normaal getrokken door vier paarden. Laat je er twee weg dan halveert hun kracht. Om ze niet te overbelasten moet de te trekken last ook halveren.

Even vertaald naar elektronische termen: vier buizen parallel zijn in staat om bv een 4 ohm kast aan te sturen, twee buisjes moeten het wat makkelijker krijgen dus moet de last worden verminderd. Dat doe je door een 8 ohm kast in te spannen waar normaal een 4 ohm zou staan. Snap je t een beetje