Mijn ervaring is dat als je een amp op half vermogen laat draaien alles doffer en donkerder gaat klinken.
Ik draai liever vol vermogen en draai de master volume terug.
Half vermogen is in m'n oren toch minder boventonen, sprankeling.... Er mist iets, alsof er een deken over je geluid hangt.