Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    540

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    pffff wat een verhaal....hoop dat het overzichtelijk is.
    Samengevat: gain laag = relatief bright, gain hoog= relatief vet, want brightcap doet dan niet meer mee.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.850

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    pffff wat een verhaal....hoop dat het overzichtelijk is.
    wil je het echt weten ?
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 30 augustus 2015 om 12:52
    Nico


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    buren#
    Berichten
    3.750

    Standaard

    En oh ja, door van 100 naar 50 Watts te gaan wordt die amp nauwelijks zachter he?
    Net zoals dat 100W nauwelijks harder is dan 50W.
    Toch?
    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook Donald Trump met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    100 watt is 3 db harder tov 50 watt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    buren#
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Hmmmm, da's toch niet weinig.
    Lijkt me.
    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook Donald Trump met een lamp zijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.884

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Half vermogen is in m'n oren toch minder boventonen, sprankeling.... Er mist iets, alsof er een deken over je geluid hangt.
    Hier ben ik het volledig mee eens.
    Mijn Mesa Roadster heeft per kanaal de keuze voor 50 of 100W.
    50W bij deze versterker klinkt niet zo zeer donkerder, maar gewoon minder punch, iets indirecter of zo.
    Ik gebruik de 50W stand alleen op mijn tweede kanaal, om een beetje "oomph" weg te halen in mijn crunch sound.

    Is zo'n half power switch die standaard op een versterker zit altijd pentode/triode, of niet?

  7. #17

    Standaard

    Neen, meestal twee van de vier buizen plus een schakeling voor de kathode weerstand en/of een impedantieaanpassing aan de secundaire kant.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    540

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    100 watt is 3 db harder tov 50 watt.
    Die 3 dB klopt, maar dat ervaar je niet als twee keer zo luid. Daar is ongeveer 10 dB voor nodig.
    Voor "half zo luid" moet je van 100 Watt terug naar 10 Watt in vermogen.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Van 100 naar 50 watter

    Ik heb thuis een Fender Twin Amp. Deze kan je via een switch van 100W naar 25W schakelen. Als je er dan nog eens 2 buizen uit haalt speelt ie op 15W (meen ik. Gebruiksaanwijzing niet onmiddellijk bij de hand).
    Ik hoor nauwelijks verschil tussen de 100W en de 15W bij een zelfde volumestand. (Kwartje open, anders gaat ie te hard!)
    Als ik 'm bij een optreden gebruik staat ie gewoonlijk op de laagste Wattage en volume op standje 5. Blijft superclean en luid genoeg om wat betreft rythm de AC30 van onze lead bij te houden.
    Moet wel zeggen dat 15W bij de ene versterker niet hetzelfde is als bij de andere. M'n Vox AC 15 gaat minstens even hard (ook even luid als de AC30, je hoort alleen wel dat ie het met slechts 1 luidspreker moet doen. Is wel een lekkere blue! &#128539 Deze krijgt wel wat sneller een crunchie randje 😄. Klinkt ook veel voller dan de Twin Amp. Mist alleen een goeie reverb. 😔


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 30 augustus 2015 om 17:52
    Kris

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    buren#
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    1 en 3 of 2 en 4 is ook mogelijk... gaat erom, dat er per kant van de uitgangstrafo een buis eruitgehaald wordt
    Nicóóóóóóóó, Frahaaaaaaaans!!
    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook Donald Trump met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top