Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51

Standaard

Heb geen camera.
    Ik zal het proberen duidelijk te beschrijven.
    Als je 'm aan zet verschijnt er een effect uit het rijtje (ik meen 86) effecten die beschikbaar zijn. Deze kunnen ook gewoon klinken als je de footswitch aan schakelt.

Echter, als je een geheugenplaats oproept, maakt niet uit of het een fabrieksprogramma is of een eigengemaakte patch, kun je hem niet oproepen via de footswitch, wat wel zo zou moeten zijn.

Mijn conclusie: de bediening/aansturing van het geheugen is niet in orde.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Heb geen camera.
    Ik zal het proberen duidelijk te beschrijven.
    Als je 'm aan zet verschijnt er een effect uit het rijtje (ik meen 86) effecten die beschikbaar zijn. Deze kunnen ook gewoon klinken als je de footswitch aan schakelt.

Echter, als je een geheugenplaats oproept, maakt niet uit of het een fabrieksprogramma is of een eigengemaakte patch, kun je hem niet oproepen via de footswitch, wat wel zo zou moeten zijn.

Mijn conclusie: de bediening/aansturing van het geheugen is niet in orde.
    als ik je goed begrijp, kun je via de footswitch niet door je patches bladeren?
    of bedoel je dat als je in 'memory/patch mode' zit, je het effect niet aan/uit kunt zetten?
    op de MS-70 moet je kiezen tussen:
    - 1 effect aan/uit (je zit dan altijd in de zelfde patch, en schakelen tussen effecten in de keten moet je met pijltje links/rechts doen)
    - je patches een letter geven (A, B etc), en dan met de footswitch door deze patches stappen
    je zult dus eerst in patch mode (middelste draaiknop induwen), de gewenste patches een letter moeten geven..

als je'm aanzet, zie je eerst een naam van de patch waarin je zit en deze verdwijnt dan.
    je kunt dan het effect waar je het plaatje van ziet aan/uit zetten
    andere effecten die in de keten zitten (en dus in de patch) kun je selecteren door pijl links/rechts te kiezen naast de footswitch.

als je in patch mode zit, staat het Ledje uit, dus je geluid verandert, maar het lampje gaat niet 'aan'..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    ......als je in patch mode zit, staat het Ledje uit, dus je geluid verandert, maar het lampje gaat niet 'aan'..
    Klopt zover, maar als ik de footswitch indruk gaat het ledje niet branden, je hoort de patch niet.

Net contact gehad met zoom, snelle reactie, dat wel, maar ze zeggen dat 'm naar m'n leverancier moet brengen. Mooi kloten, kom ik net vandaan, tenminste een zaak waar ze het ding verkopen.

Jammer allemaal want het is een top ding dat heb ik wel gehoord. De fabriekspresets kunnen me gestolen worden, ongetwijfeld veel te veel galm en chorus, maar zonder geheugenplaatsen is ie eigenlijk onbruikbaar.

Senior Member

Standaard

scrollt hij wel door de patches dan?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Ja. Je kunt de presets (40 geloof ik) van de fabriek en je eigen gemaakte patches gewoon zichtbaar krijgen in het schermpje. Alleen oproepen lukt niet.

Standaard

Stuur idd maar naar de reparatie, want er valt niet zo veel op te roepen verder. Je selecteert een patch en die staat dan voor en aan. Enige wat je daar dan nog kunt doen is al dan niet bypassen.

Dry is wel hoorbaar?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Dry is wel hoorbaar, alleen het geheugen is niet oproepbaar is m'n conclusie.
    Ik ga ermee naar Tonika of Westerhaven en vraag of ze 'm willen opsturen.
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Standaard

Zoom MS-70CDR terug, doet het weer! Nu eindelijk eens de effectlus op m'n versterker in orde maken.

Senior Member

Standaard

Vraagje voor degene die er eentje hebben: hoe is de bypass/buffer van de Zoom MS-70? Zuigt hij toon of is er geen hoorbaar verschil in je normale geluid als je de Zoom gebruikt?
    En is de tap tempo makkelijk te gebruiken? of moet je eerst door allerlei menu's?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Vraagje voor degene die er eentje hebben: hoe is de bypass/buffer van de Zoom MS-70? Zuigt hij toon of is er geen hoorbaar verschil in je normale geluid als je de Zoom gebruikt?
    En is de tap tempo makkelijk te gebruiken? of moet je eerst door allerlei menu's?
    Ik hoor weinig verschil qua tonesuck.
    Tap tempo werkt prima, alleen moet je dus een keuze maken over de functie van de switch: effect aan/uit of tap tempo. Zou handiger zijn als je bijv kon kiezen tussen lang inhouden=tap tempo, ipv tuner.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten