Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
    Senior Member

Standaard Zoom delay chorus reverb MS-70 CDR

Benieuwd wat de ervaringen hier zijn met dit Zoom Multistomp pedaal:
    http://www.youtube.com/watch?v=cWJ3ZelxPT4

Misschien dat niet alle losse effecten even goed zijn maar ik vind het toch ongelofelijk wat ze voor dat geld kunnen maken. Dit kan ook meteen weer het nadeel zijn, want misschien is er wel te veel in 1 pedaal gestopt? zit er geen addertje onder het gras hoe dit allemaal kan voor nog geen 100 euro?
    Laatst gewijzigd door apekop; 24 augustus 2013 om 03:31

Senior Member

Standaard

niemand ervaring met dit pendaalke zo te zien?

Standaard

Niet met de ms70, maar wel met de simpelste 50 zonder bluetooth. Ik gebruik hem voor modulatie, als tuner, en in geval van nood gaat de cabsim me ook wel uit de brand helpen. Idd zeer veel waar voor je geld. Verder is het ook fijn dat ie probleemloos werkt op een enkele output van mijn fueltank jr -120ma dus- itt de 500ma die volgens alle beschikbare documentatie nodig zou zijn.

Het ding scheelt ook aardig ruimte op je bord. Als je hem in een tb-loop hangt kun je met de doorstepfunctie heel makkelijk 3 a 4 verschillende effecten klaarzetten en die met de tb-loop bedienen.

Topper!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Ik heb de MS-100 en ben nog steeds content. Ik vind de modulatie effecten eigenlijk erg goed. Nu moet ik erbij vertellen dat ik eigenlijk niet zo'n fan ben van modulatieffecten, dus ik ben daar niet superkritisch in. Eigenlijk doet de multistomp mij nog het meest denken aan de Yamaha Magicstomp (what in the name?). Als ik hem daarmee vergelijk komt ie er helemaal niet zo slecht vanaf. De Magicstomp kan gelijktijdig 8 delays prodceren (zoals je weet) en kan daarom dingen die de Zoom niet kan, maar de modulaties en delays van de Zoom klinken zeker niet slecht. Verder vind ik de noise reduction van de Zoom erg goed en die staat eigenlijk altijd aan bij mij.

Die CDR heeft alleen maar modulatie delay en reverb, maar ik zag daarnaast toch ook nog een paar hele handige dingen als EQ's, filters en noise reduction.

Ik heb overwogen om te wachten met aanschaf van mijn MS-100 tot deze uitkwam maar uiteindelijk ben ik voor de MS-100 gegaan, omdat die nog wat extra effecten heeft. Maar die CDR lijkt me een koopje.

Had je verder nog specifieke vragen?

Groet,

Peter
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 5 september 2013 om 17:00
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Ik dacht dat het een leuk dingetje was voor erbij voor thuis. Omdat er zoveel op zat voor zo weinig geld was ik benieuwd naar de kwaliteit van de effecten. Of het zeg maar allemaal net niet was, aangezien hij zo vol zit met van alles. Maar moeilijk te beoordelen a.h.v de filmpjes. Ik zal hem toch eens moeten gaan uitproberen.

Senior Member

Standaard

Heb je nog naar die MS-70 gekeken, Apekop?

Ik zit er nu eigenlijk ook een beetje op te Gassen. Het lijkt een beetje een poorman's Blue Sky te zijn, afgaande op de demo's die ik op YT zie.

The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Heb je nog naar die MS-70 gekeken, Apekop?
    Nee nog niet, ik ben hem nog niet tegengekomen bij de muziekzaak. Ik zocht eigenlijk nog een handig delay pedaaltje voor erbij waar ik live lekker real time mee kan freaken met de knoppen. Maar ik weet niet zeker of deze daar geschikt voor is aangezien er allerlei menu's zijn. Ik zou hem eerst een moeten proberen. Wel benieuwd naar de ervaring van mensen die hem hebben.
    Laatst gewijzigd door apekop; 2 november 2013 om 10:26
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Heb die ms-100 deze week heel kort bij een vriend doorgenomen. Ik was wel verrast. Zou zelf denk ik eerder voor die g3 gaan die feitelijk hetzelfde doet.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member

Standaard

Ik heb sinds gister ook een 70 CDR, om mijn 'niet modelling plank' (als er ergens een 'echte versterkert' staat) aan te vullen.
    Ik zocht weer een goede delay, maar heb reverb als effect ook weer herontdekt.
    Keus was dus tussen een losse delay + reverb, of iets als een Zoom.

Nu heb ik de G3 ook hier staan (thuis stoeien, of laatst als modeller in de orkestbak), dus ik wist wat ik ongeveer kon verwachten.
    De algoritmes van de losse effecten in de MS-70 (of in ieder geval: de presets) lijken net wat verfijnder dan die in de G3.
    Ook zijn de extra delays (Carbon Copy-kopie en de verschillende tape/space echo-achtigen) een welkome aanvulling t.a.v die in de G3.

't is wat mij betreft een echte aanrader!

Goed:
    - hoeveelheid effecten
    - meerwaarde t.o.v. de G3, met andere reverbs en delays
    - klank van de effecten (vind vooral de vibe, analoge echo's en EP-3 echoplex dingetjes tof)
    - bypass is niet vervelend (zal wel goede buffer zijn)

Wat kan beter:
    - stroomvoorziening: hij werkt op zich bij de geïsoleerde uitgangen van mijn Harley Benton jr (120ma), maar volgens Zoom heeft hij in mono minimaal 125ma nodig.
    Dit ontdekte ik vandaag toen hij een beetje opstartproblemen leek te hebben op de 120ma uitgang.
    Hij kwam niet voorbij het 'startscherm' en gaf toen een soort 'reboot'.
    Na een paar keer wisselen van uitgangen op de power supply, werkt hij voorlopig wel ok.

- Rotary lijkt op het eerste gezicht een soort snelle chorus/nep-leslie (waar ik m'n Arion ook al voor gebruik);
    dit is niet erg, maar ik had iets warmers verwacht met misschien de mogelijkheid om snel te schakelen tussen snel/langzaam. Ik denk dat ik dit ga oplossen door een snelle/langzame bij elkaar te zetten en dan de doorstap-methode toe te passen.
    - USB-poort zou geschikt moeten worden voor de Edit & Share software, die bij de G3 e.d. wel werkt
    - de effecten zouden via de Zoom Stompmarket/Stompshare/whatever, tussen G3, MS-100BT, MS-50g etc uitwisselbaar moeten zijn.
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Ah, bedankt Nitefly voor deze review. Ik had al begrepen dat deze CDR een goede aanvulling is voor de G3/MS-50G/MS-100BT. Slimme jongens, die Japanners.
    Ik begreep ook dat die effecten van de CDR voorlopig niet in de Stompwinkel komen. Anders koopt natuurlijk niemand meer die CDR.

@Apekop: voor een multifx kun je de parameters van die multistomp eigenlijk heel snel en intuitief aanpassen. Die drie draaiknoppen om geven je direct toegang tot drie parameters. En als je naar de volgende 'pagina' gaat weer drie, etc. Enfin, je merkt het wel als je ermee aan de slag gaat, maar het is niet erg moeilijk.

- Charles Bukowski

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten