Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
    Senior Member

Standaard

Ik heb sinds afgelopen week ook een MS-70 CDR. Ik had al een MS-100 en een G3, en nu dus ook de MS-70. Ik kan deze drie dus redelijk goed vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik erg happy mee ben met de CDR. Heel veel effecten en ook van verrassend goede kwaliteit.Hoewel de technologie ongetwijfeld dezelfde is in alle drie, vind de CDR toch het beste klinken. Ik vind b.v. de springreverb van de CDR beter en muzikaler klinken dan van de G3/MS-100. Ik had dit al gelezen op andere fora, maar kan dat nu uit eigen ervaring bevestigen. Misschien dat Nitefly dat ook kan bevestigen?

Verder: heel veel effecten. Mijn favoriet (op dit moment): de modulated delay. Erg lekker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Heb die ms-100 deze week heel kort bij een vriend doorgenomen. Ik was wel verrast. Zou zelf denk ik eerder voor die g3 gaan die feitelijk hetzelfde doet.
    Eigenlijk vermoed ik dat ik er van deze drie uiteindelijk twee overhoud: de CDR en de G3. De G3 heeft als voordeel de eenvoudige en overzichtelijke layout met drie "pedalen" naast elkaar die onafhankelijk te bedienen zijn, plus de looper en drumcomputer die bovendien automatische gesynchroniseerd zijn met de time-based effecten. Erg handig allemaal.

De CDR heeft als voordeel dat ik lekker klein is en veel bruikbare effecten heeft (ik gebruik al die overdrives en distortions van de G3/MS-100 nooit).

Kortom, de ideale Zoom zou voor mij zijn: de CDR in G3 behuizing met looper en drumcomputer. Als die dan ook nog Midi mag krijgen is het helemaal een killer-apparaat.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 10 november 2013 om 16:52
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Volgens mij lukt copy/paste vanuit Excell erg slecht, maar hier is een lijst met effecten van de CDR:

CDR 70
    Type
    Effect Name Model Of
    Chorus CoronaCho TC Chorona
    Chorus
    VintageCE Boss CE-1
    ANA234Cho MXR M234
    CE-Cho5 Boss CE-5
    CloneCho EHX SmallClone
    SuperCho Boss CH-1
    MirageCho none - shimmers like a mirage
    Stereo Cho
    ChoronoTri TC Corona Tri-Chorus
    Ensemble none- 3d Movement
    SilkyCho none - 2 bands of detuning
    Detune none
    Ba Chorus none
    Ba Detune
    Ba Ensmbl
    Flanger Flanger ADA Flanger
    BaFlanger ADA Flanger
    Vibrato Vibrato
    Phaser Phaser
    Vibe TheVibe
    Shift PitchShift
    HPS none - intelligent shift
    Ba Pitch none -bass shift
    Trem DuoTrem
    Pan AutoPan
    Rotary Rt Closet
    Delay DualDigiD Eventide TimeFactor
    Delay none - long delay
    StompDly none - self oscilate
    StereoDly none - separate times
    CarbonDly MXR Carbon Copy
    AnalogDly none - EHX
    TapeEcho
    apeEcho3 Maestro Echoplex EP-3
    DriveEcho Line6 M9 TubeEcho
    SlapBackD TC Electronic Flashback - Slap
    SmoothDly Boss DD-20 - Smooth
    MultiTapD
    ReverseDL
    LO-Fi Dly Strymon Timeline - LO-fi mode
    SlwAtkDly Line6 Auto-Volume Echo
    DynaDelay
    TremDelay Strymon Timeline - Trem Mode
    ModDelay
    TrgHldDly
    FLTR Pro Eventine TimeFactor - FilterPong
    FIlterDly
    PhaseDly
    A-Pan DLY
    PitchDly
    ICE Delay Strymon Timeline - ICE mode
    ModDelay2
    Reverb HD Reverb
    Spring
    Spring63 63 Fender Reverb
    Plate
    Room
    TiledRoom
    Chamber
    LOFI Rev TC Electronic Hall of Fame - LOFI
    Hall
    HD Hall
    Church
    Arena
    Cave
    Ambience
    Air
    EarlyRef
    GateRev Digitech RV-7 - Gated
    ReverseRv Digitech RV-7 - Reverse
    SlapBack
    Echo
    ModReverb
    TremoloRv Eventide Space - Tremolo Verb
    HolyFLERB EHX Holy Grail - Flerb
    DynaRev TC Elctronic Nova Reverb
    ShimmerRv Strymon BlueSky - Shimmer
    ParticleR Line6 M9 Particle Verb
    SpaceHole Eventine Space - BlackHole
    MangledSp Eventide Space - MangledVerb
    DualRev Eventide Space - DualVerb
    Dyn/Flter ZNR
    St Gt GEQ
    St Bs GEQ
    LineSel
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 10 november 2013 om 13:42
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Zelf ben ik ook naarstig op zoek naar een soort pedaal als deze. Maar ik kwam dan ook nog de Line6 m5 tegen wat ook zo'n soort pedaal is. Welke wint het dan? De Zoom of de Line6?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ik heb sinds afgelopen week ook een MS-70 CDR. Ik had al een MS-100 en een G3, en nu dus ook de MS-70. Ik kan deze drie dus redelijk goed vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik erg happy mee ben met de CDR. Heel veel effecten en ook van verrassend goede kwaliteit.Hoewel de technologie ongetwijfeld dezelfde is in alle drie, vind de CDR toch het beste klinken. Ik vind b.v. de springreverb van de CDR beter en muzikaler klinken dan van de G3/MS-100. Ik had dit al gelezen op andere fora, maar kan dat nu uit eigen ervaring bevestigen. Misschien dat Nitefly dat ook kan bevestigen?

Verder: heel veel effecten. Mijn favoriet (op dit moment): de modulated delay. Erg lekker.

Eigenlijk vermoed ik dat ik er van deze drie uiteindelijk twee overhoud: de CDR en de G3. De G3 heeft als voordeel de eenvoudige en overzichtelijke layout met drie "pedalen" naast elkaar die onafhankelijk te bedienen zijn, plus de looper en drumcomputer die bovendien automatische gesynchroniseerd zijn met de time-based effecten. Erg handig allemaal.

De CDR heeft als voordeel dat ik lekker klein is en veel bruikbare effecten heeft (ik gebruik al die overdrives en distortions van de G3/MS-100 nooit).

Kortom, de ideale Zoom zou voor mij zijn: de CDR in G3 behuizing met looper en drumcomputer. Als die dan ook nog Midi mag krijgen is het helemaal een killer-apparaat.
    JE schrijft dat de springreverb beter is in vergelijking met G3. Maar is ie ook goed?
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Senior Member

Standaard

Goed om te horen dat 'ie bevalt.
    De Spring reverb en de '63 Reverb van de CDR vind ik fijner dan die in de G3.
    De '63 is wel een stuk minder subtiel (maar ik heb hier geen Fender '63 tank om mee te vergelijken).
    De Spring in de G3 is overigens niet slecht, maar ik gebruik 'm alleen voor 'dat tikkie extra'.

Mijn favorieten zijn de Tape Echo (zowel in de G3 als de CDR, in de CDR lijkt hij iets warmer en sterft natuurlijker weg), en de Carbon Echo (Carbon Copy kopie in de CDR).
    Die Carbon Echo weet goed de sfeer van de MXR Carbon Copy te vangen.
    Ik heb geen vergelijking hier liggen, maar ik heb die CC een tijdje geleend van een vriend, en de Zoom doet er zeker niet voor onder.

Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Volgens mij lukt copy/paste vanuit Excell erg slecht, maar hier is een lijst met effecten van de CDR:
    Staan gewoon lekker overzichtelijk op de site van Zoom hoor.

Check de site verder voor de delays en reverbs:
    http://www.zoom.co.jp/products/ms-70cdr/spec/
    Laatst gewijzigd door jan7; 10 november 2013 om 22:49

Senior Member

Standaard

Ik heb de CDR inmiddels ook een week in huis en ben hard op weg om hem helemaal onder de knie te krijgen. Ik ben er erg blij mee!! Hele krachtige effecten die ook overeind blijven wanneer je er een stel achter elkaar zet. Ik zit tot diep in de nacht geluidjes te maken haha, pas op, verslavend dus! Ik gebruik hem overigens alleen in de FX Loop, vandaar ook de keuze voor de CDR. Hij is echt heel makkelijk te bedienen hoor. Laat je niet afschrikken door diverse menu's. Geluiden creëer je thuis. Tijdens optreden roep je precets op door op 1 knopje te drukken en aan een wieltje te draaien. Meer is het niet.
    Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurt als je Firmware update? Wat doet zoiets?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurt als je Firmware update? Wat doet zoiets?
    ik heb de MS50 en de firmware al eens geupdate: dan blijven je instellingen/gesavede patches gewoon bewaard. Er komen alleen nieuwe effecten bij. Vindt de MS50 ook een te gek apparaat. Heel handig wanneer je, zoals ik, in een coverband speelt en maar voor 1 of 2 nummers bijvoorbeeld een tremelo/vibrato/delay etc wilt gebruiken.
    Ik gebruik 'm dus voor de effecten en dit pedaal staat als laatste in de chain.

Senior Member

Standaard

ik zit ook naar een pedaaltje te kijken voor alle leuke effecten die je maar 1 keer nodig hebt. de MS50 lijkt mij heel handig maar wat is de handigste plek in de chain? een aantal van de effecten moeten aan het eind maar er zijn er ook die je liever vooraan hebt. hoe los je dat op? (ik heb geen effectloop op mijn amp)
    heeft er iemand wel eens de stomplab van VOX geprobeerd? die heeft ook een aantal effecten aan boord maar ik zie er zo niet aan of de bediening wel handig is en of je makkelijk de losse effecten kan gebruiken.

Senior Member

Standaard

Ik heb hem ook en inderdaad is echt het ideale apparaatje voor een fxloop, dit zocht ik precies.
    Ik wil juist geen combi met allemaal distortion, overdrives of Wahs erin, want die moeten ervoor.
    Bijvoorbeeld met ME-70 zit ik continu te hannesen ervoor ertussen, en ik wil ook geen 4 cable method ofzo..

Heb net een Marshall DSL5C gekocht en daar zat geen Reverb op maar wel een Fxloop, droom combi met de CDR
    Ook vind ik de sounds lekker in bruikbare range liggen, waar je direct wat aan hebt en makkelijk even wat kunt bijstellen.
    Maar te vaak zijn de patches bij apparaten te bizar om bruikbaar te zijn en is het als showcase: kijk ons eens een plorkie sound met een slapback ring en synth layer eroverheen maken... joh thanks..

erg blij met de CDR
    firmware updates zijn er nog niet, misschien komt er nog wel een update.
    Jammer dat apparaten op de loop en ervoor (Maxon OD808 ) niet dezelfde powervoorziening kunnen gebruiken, geheid brom
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten