Zou het zo kunnen wezen dat als je strikt zingt wat er op papier staat,er totaal geen gevoel of emotie meer overspringt vanuit de zanger /zangeres.Ik heb eens een stuk muziek gehoord gespeeld door een robot op een orgel,dat klonk nergens naar.Daarna speelde een organist van hetzelfde papier,maar dat klonk een stuk aangenamer.Ik denk dat dat met klassieke muziek ook het geval is.Het wordt als het ware te keurig gespeeld.