Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 24 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik zeik niet over zijn spel hoor.. Waar zeg ik dat hij slecht is/niet kan spelen? Het enige wat ik zei, is dat het voor mij niet gelde gister. Mag me toch wel afvragen, hoe iemand met zo'n collectie speelt?

Edit: dat sommige zich gelijk aangevallen voelen, zeg ook wel iets..
    Ik vind je zelfs irritant en het is mijn thread niet, maar het ligt natuurlijk altijd aan die ander. Sommigen hebben een kut-gitaar en spelen geweldig, anderen hebben 100 goeie gitaren en kunnen er nix van en dan heb je nog alles wat ertussen in zit. Iets met budget, hobby, gas enz.

Oja en OT, wat een tering geile gitaren zeg. Het is dat ik nix met dikke nekken en LP-achtigen kan, maar qua looks en hout helemaal goed.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik zeik niet over zijn spel hoor.. Waar zeg ik dat hij slecht is/niet kan spelen? Het enige wat ik zei, is dat het voor mij niet gelde gister. Mag me toch wel afvragen, hoe iemand met zo'n collectie speelt?

Edit: dat sommige zich gelijk aangevallen voelen, zeg ook wel iets..
    tuurlijk kan je 't je afvragen. maar het is irritant dat je er over door blijft gaan. sommigen hebben me onlangs horen spelen, en het schijnt dat ik wel aardig speel. maar ik heb geen (goede) opnameapparatuur om het op te nemen. en waarom zou ik opnameapparatuur kopen die redelijk werkt? niet voor mijn lol, alleen maar om anderen te plezieren. het gaat niet om geweldig kunnen spelen, maar om de lol van spelen en lol van verzamelen, en dat dat er niet bij je ingaat,en dat ik meer tijd nodig heb om effe te aclimatiseren, me hoofd bij 'spelen'krijgen en m'n vingers op warm en soepel werk, is jou probleem toch? ik heb dat nodig, en dat jij dat schijnbaar niet hebt, vind ik knap. had ik dat maar. maar ik moet echt een minuut of 15, 20, riffs en toonladders spelen eer het soepel is. heb dat al jaren. niet alleen met gitaarspelen, maar sowieso met opstaan 's ochtends. effe alles loswerken, en dan pas kan ik me richten op wat ik wil doen.

@joskendetweede: ja precies. je voelt toch direct of de gitaar soepel speelt of niet. althans, dat heb ik. en dan wil ik weten hoe ie klinkt. klinkt het laag strak, het mid crunchy, zingt het hoog. 'howlt' het midden... ik geloof dat ik echt niet langer dan 10 minuten bij munkie heb gespeeld, was er wellicht 15 minuten in totaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joskedentweede Bekijk bericht
    Dat zullen de verschillen tussen muzikanten zijn he.
    Ik waardeer Orpheo voor het nastreven van zijn idealen in gitaren en dat hij afwijkt van de norm is bewonderswaardig, een beetje het je m'en foutisme dat hem siert.

Ik ben dan weer totaal tegenovergesteld en haal uit elke standaardgitaar het maximale door te knoeien met alle knoppen die ik kan vinden. Beetje lui van mijn kant, maar ach, dat is ook je m'en foutisme

Zie je, andere achtergrond, maar eenzelfde kern, muzikant zijn
    Lastig lezen zeg... Vooral je m'en heeft ontcijfering nodig. Het is m'n of mijn, maar m'en gaat over meerdere letters 'm'.
    (als we toch op de man spelen )

Senior Member

Standaard

Zojuist voor de honderdste keer een warmoth gitaar in de builder in elkaar geklikt. Deze keer een volledig chambered strat van maple (met een spalted maple top die niet op de site staat), rear routed met 3 humbuckers in single coil formaat met een strat-neck van mahony en brasilian rosewoord (met spalted maple vineer op de kop). Allemaal in transparant red ... Blijft leuk om te doen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een gitaar koop zonder er vooraf op te kunnen spelen. Misschien, heel misschien, dat ik ooit een gitaar laat bouwen (of Warmoth), maar dan alleen als ik echt weet ik zou willen ... Mezelf kennende gaat dat niet snel gebeuren .

Ik vind het bewonderingswaardig dat je zo bezig kunt zijn met materialen etc Orpheo! Maar ondertussen rammel ik vrolijk verder op mn stock fender stratjes .
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 28 april 2011 om 15:36

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Lastig lezen zeg... Vooral je m'en heeft ontcijfering nodig. Het is m'n of mijn, maar m'en gaat over meerdere letters 'm'.
    (als we toch op de man spelen )
    Voor de mede-hollanders: "je m'en foutisme" is een mooi Belgisch woord.. je m'en fou betekent "het zal me aan de reet roesten" en als je daar een -isme van maakt wordt het een levenshouding

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Voor de mede-hollanders: "je m'en foutisme" is een mooi Belgisch woord.. je m'en fou betekent "het zal me aan de reet roesten" en als je daar een -isme van maakt wordt het een levenshouding
    Aah, we hebben het over Frans. Dat wissikni . Tijd om ze Nederlands te leren (en dat 'deftig' eruit te slopen, maar dat ik me daaraan erger zegt vast meer over mij ).

Senior Member

Standaard

Ik vind het gaaf hoeveel verstand je van de sound van een gitaar hebt. En dat je dan de gitaren naar jou smaak maakt vind ik niet meer dan normaal!

Ben zeer benieuwd hoe deze gitaren eruit gaan zien, maar eigenlijk nog meer naar hoe ze gaan klinken. Het lijkt me gaaf om te horen wat voor geluid jij zoekt in een gitaar. Als ik je beschrijving van de pickups lees zitten er veel bij die mij aanspreken.

Ik hoop eind dit jaar genoeg geld te hebben voor een nieuwe gitaar. Ik weet nog niet wat het gaat worden, strat, LP of explorer (ligt aan de stijl die ik ermee wil spelen). Maar ik weet bijna zeker dat ik het bij Warmoth ga kopen. De prijs kwaliteit is volgens mij echt heel goed, en tel daarbij op dat je alles zelf kan doen, en dus ook de tone zelf kan maken. Dat lijkt me echt heel fijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Onder het motto: ik kom beter klaar met een gitaar en alles went behalve een vent.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Aah, we hebben het over Frans. Dat wissikni . Tijd om ze Nederlands te leren (en dat 'deftig' eruit te slopen, maar dat ik me daaraan erger zegt vast meer over mij ).
    Ja, dat krijg je in een tweetalig land. En op welke man ik heb gespeeld is mij nog een raadsel, maar ach, je m'en fou
    It might get loud!

Senior Member

Standaard

Proficiat met nummer en 15 en 16 (hoe kan een gitaar nu nog enig mojo hebben als ze naast een dozijn soortgelijke bouwpakketjes komt te staan).

Ieder zijn smaak. Ik blijf het lelijke protserige over"geornamenteerde" barokgevallen vinden.

MS

Senior Member

Standaard

Hmmm, zou je dat ook vinden van Leo Fender?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten