Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 24 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

Senior Member

Standaard

Ik vind die Warmoth dingen lang niet allemaal mooi, maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen idee over wat hij of zij mooi vindt. Dat is maar goed ook, anders zou iedereen op dezelfde gitaar spelen.....
    Wat betreft houtsoorten vind ik het allemaal niet zo boeiend. Ik snap het esthetische maar hoe sommige mensen lyrisch kunnen kwelen over hout en toon...vooruit, iedere gek heeft zijn gebrek. Alhoewel ik soms wel eens betwijfel of men echt wel weet waar men dan over praat (in zijn algemeenheid) of dat het een kwestie is van interessant lopen doen.
    De roep die hier klinkt naar audio is toch wel begrijpelijk, zeker gezien het vuur en de gedrevenheid waarmee je er kond van doet. Dat wekt nu eenmaal nieuwsgierigheid op! Ik ben ook wel benieuwd hoe dat nou klinkt, maar je hebt al uitgelegd waarom niet.
    Doe vooral je ding, als je gelukkig wordt van een gitaar met allerlei moeilijke houtsoorten en je kunt het betalen waarom niet. Ik heb zelf ook wel en gitaartje teveel, en als ik daar een reden voor moet geven? Omdat het kan. Simpel.
    Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat, nieuwe gitaarfoto's zijn per definitie rete interessant.
    Such is life and it's getting sucher everyday.

*SPAM* 100 watt plexi superlead PPMV in wit tolex te koop! PM voor info!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

Voor mij NU AL 'DE' quote van 2011!!!!

Ik bedoel... met alle respect Orpheo, maar ik zou ZOOO graag eens een stukje geluid van je willen horen, met het idee:
    "WWWWWoooooooooowwwwwww... die gast weet er zoveel van en hij speelt ook nog beter als Steve Vai en je tooone is ongeëvenaard."
    Want als ik jou zo lees, moet je toch wel gigantisch overmatig kritisch zijn op de materialen die je gebruikt en terecht (denk ik) als je op zoek bent naar de meest ultieme tone.

Die tone wil ik gewoon graag horen.

Gitaarspelen gaat namelijk verder dan er alleen over praten en mooie foto's ervan plaatsen, soms heeft gitaarspelen ook met geluid te maken.

Naar dit laatste ben ik dan ook erg benieuwd.

Post eens iets in 'sounds' ofzo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

jullie kunnen echt niet lezen, lijkt het wel.

ok. nog een keer, laatste poging.

ik maak geen opnames.

ik maak gitaren voor mijn lol.

de nuances zijn te klein om te horen op opnames, je 'voelt' het verschil.

om de verschillen op opnames te horen zou ik dure opnameshit moeten hebben, en die heb ik niet. omdat ik dan gear koop om iemand anders te plezieren behalve mijzelf.

luister eens naar dit clipje:

http://www.youtube.com/watch?v=h-MvF6cYLDo

joe verteld daar uitgebreid over zijn amps. uiteindelijk zegt ie, maar als je vraagt, waarom klinkt alles hetzelfde, dat komt omdat jij er zelf niet op speelt. jij voelt het verschil niet. en daar gaat het om. Zelfs mijn vriendin, zus, ma, oma, iedereen hoort 'mijn' tone, als ik speel. ongeacht de gitaar. Soms is het wat helderder, scheller, soms wat dikker. maar tis altijd 'mijn' tone. de verschillen die ik aanwijs, die ik hoor, voel, horen zij niet.

luister naar george lynch uit 1981 en vergelijk hem met nu. het blijft zijn tone, onmiskenbaar. tuurlijk, de productie van toen is anders dan nu, maar zijn tone blijft overeind staan. en toch speelt is z'n amp van nu gruwelijk anders dan z'n amp van toen (gitaar idem dito!). maar voor hem is de feel anders.

dus dat eeuwige gezeik om clipjes: ik doe het niet. Als er een meeting is, neem ik wel wat gitaren mee, kunnen jullie zelf de gitaren proberen, zelf een oordeel vellen.

Of ik 'de nieuwe vai' ben? weet ik 't. Don't know, don't care. ik speel wat ik leuk vind, ik bouw wat ik leuk vind. het mooie hout en het plezier van het bouwen is wat ik wil laten zien, en als er keer op keer gevraagd word om clips, en na de eerste afwijzing word er nog 3 keer een (zeik)verzoek ingediend om clips, is de lol van het posten er snel van af.

ok, ok. voorbeeldje.

Ik was bezig met een pickup. klonk te gek, als een ouwe paf die op tilt is geslagen. vergelijk het maar met zo'n ouwe ford mustang '64 die een moderne v8 erin geprakt heeft gekregen, stuurbekrachtiging, maar geen abs. je vliegt zo uit de bocht. toch blokkeren de achterwielen eens in de zoveel tijd (lees: pinch harmonics bleven hokkerig en blokkerig, niet vloeiend). waarom? ik wist het niet. uiteindelijk was de clou om de pickup om te draaien, schroeven van de ene spoel in de andere te zetten, en een alnico8 magneet erin te plaatsen. vrij onschuldige aanpassing. de ervaring heeft geleerd dat dat subtiele verschillen oplevert. Voor de luisteraar is er geen verschil. voor mij als speler is het verschil enorm. het is alsof het element mijn vingers beter 'trackt', beter weergeeft wat ik speel, en harmonics vliegen uit de amp alsof het niks is, enorm gecontroleert. Dat kan je niet weergeven in een opname. je kan niet laten horen hoe lekker het element voelt.

voor kwaliteitopnames, waar er ook maar iets te horen is, meer dan hoe slecht of matig de microfoon is, zou je in een studio moeten zitten, amps open moeten kunnen krikken, close mic'en, distance mic'en, de hele mikmak. en dat kan ik niet, en doe ik niet. en ga het zeker niet doen om jullie te plezieren.

Senior Member

Standaard

Gitaren bouwen kan toch ook gewoon een passie zijn? Het is vast al vaker opgemerkt in deze context, maar Leo Fender kon nauwelijks een gitaar stemmen, laat staan spelen.

En elkaar aanspreken op wel/niet goed kunnen spelen? Je moet wel van verdomd goede huize komen om die bal niet keihard terug te kunnen krijgen hoor. In elke buurt zit wel een 18 uur per dag studerende shredder, door de wol geverfde conservatoriumjazzer, countrypicker of gypsy wonderkind. En misschien dat je één van hun eruitspeelt, maar nooit alle vier (NIET aan iemand in het bijzonder gericht dit trouwens!)
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 29 april 2011 om 07:50

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Gitaren bouwen kan toch ook gewoon een passie zijn? Het is vast al vaker opgemerkt in deze context, maar Leo Fender kon nauwelijks een gitaar stemmen, laat staan spelen.

En elkaar aanspreken op wel/niet goed kunnen spelen? Je moet wel van verdomd goede huize komen om die bal niet keihard terug te kunnen krijgen hoor. In elke buurt zit wel een 18 uur per dag studerende shredder, door de wol geverfde conservatoriumjazzer, countrypicker of gypsy wonderkind. En misschien dat je één van hun eruitspeelt, maar nooit alle vier (NIET aan iemand in het bijzonder gericht dit trouwens!)
    moeilijk het hier niet mee eens te zijn

Standaard

@ Orpheo, Gewoon blijven doen wat je doet!
    Als je er maar lol in hebt en je passie kunt uitleven.
    Vind het vermakelijk en leerzaam dat je deze op het forum met ons wil delen!

En wat een ander er van vindt..... gewoon aan je laars lappen.

Senior Member

Standaard

Ik snap die roep tot rechtvaardiging niet : dit is toch een gitaarforum ? Dat je moet uitleggen aan je vriendin/vrouw/partner waarom je nou weer een nieuwe gitaar of versterker nodig hebt, terwijl je er al -tig hebt staan, tot daaraan toe, maar aan medegitaristen ?
    Zelden wordt er aan zelfbouwers gevraagd waarom zij wéér een nieuwe gitaar bouwen. Wellicht omdat dat wél als een volwaardige hobby wordt aanzien en Warmoth-creaties niet ?
    Als er iemand een HNGD post met een Gretsch Contry Gent, heb ik nog nooit iemand zien vragen of de gelukkige eigenaar zo goed is als Chet Atkins ...

Ik ben ook niet weg van de wilde houttekeningen van Oprheo's creaties; ik vind een Les Paul nog altijd het mooist met een ordinaire plaintop en ik weet zeker dat Warmoth een stel plaintops heeft liggen waar ze bij Gibson jaloers op zijn. Quilts, flames, burls en spalts zijn wat mij betreft freaks of nature (klopt natuurlijk niet helemaal). Maar als Orph daarmee tevreden is en van klaarkomt, moet ik hem daarvoor toch niet terechtwijzen ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

grappig dat je schrijft dat je denkt dat warmoth een stel plaintops heeft liggen. warmoth heeft eigenlijk geen plaintops liggen ze hebben flame en quilt, of iets met heel lichte flame, of dikke flame met een knoest erin. en die laatste categorieen vind je onder de dekkende kleuren. maar ze doen zelden een dekkende kleur over flamed maple, omdat die te 'mooi' zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    grappig dat je schrijft dat je denkt dat warmoth een stel plaintops heeft liggen. warmoth heeft eigenlijk geen plaintops liggen ze hebben flame en quilt, of iets met heel lichte flame, of dikke flame met een knoest erin. en die laatste categorieen vind je onder de dekkende kleuren. maar ze doen zelden een dekkende kleur over flamed maple, omdat die te 'mooi' zijn.
    Valt me tegen van ze
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Valt me tegen van ze
    er is gewoon geen vraag naar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten