Leuk verdraaid maar zo zijn we niet getrouwd. De topic starter geeft aan een duidelijk verschil te ervaren tussen zijn geluid (en dan vooral het laag) in kleinere ruimtes of op een groot podium. Da's puur een akoestische kwestie, zoals al door meerdere mensen is aangegeven. Bij slijtende eindbuizen zul je veel eerder verlies van hoog en volume krijgen, maar ook laag en dynamiek afname. Maar dat gaat hand in hand en is niet ineens weer goed als je in een kleine ruimte staat. Die redenering klopte gewoon niet en dat was waar o.a. ik over viel, maar ik was niet de enige.
Dat je bij een hete AC30 vrij regelmatig van eindbuizen moet wisselen en het raadzaam is om een extra setje bij je te hebben is een ander verhaal.
Een closed back cab gebruiken is wel een prima tip, maar de combinatie moet wel een beetje klinken natuurlijk. M25s of V30s klinken heel behoorlijk in combinatie met een AC30.
@Eko: je vindt terecht dat er rare adviezen worden gegeven, maar om nou een G12 65 te adviseren in een AC30En donkere JJ's erin kan, maar daar wordt het in mijn ervaring eerder een beetje modderig en ongedefinieerd mid-laag van op lagere volumes, niet zo zeer meer daadwerkelijk laag op hogere volumes.
Favorieten/bladwijzers