Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
Ik weet niet of je bij de AC30 de achterplaat los kan maken zonder schade. Wat wel gebeurt bij 2x12 cabinetjes is dat ze de achterkant meer/minder afsluiten. Een afgesloten speakerbox geeft meer bas dan een open achterkant. Het kan zijn dat met het afsluiten van de achterkant dat je meer laag uit je 2x12 AC30 haalt.

Extra gaten in je AC30 wil je natuurlijk niet. Dus probeer het wel zo te doen dat je niets kapot maakt. Er zijn flightcases waarbij je alleen de voorplaat verwijdert. Dat kan een mogelijkheid zijn als je die nog niet hebt. Een beetje ducktape en een flightcase deksel achter je combo in een grote ruimte kan ook.

Doorlussen naar een 4x12 gebeurt ook. Zat podia waar zoiets beschikbaar is. Zorg dan wel voor een eigen kabel.

Verder is laag op een open podium (waar er geen muren rond je heen staat) er vaak minder bas voorradig.

Versleten buizen geven onvoorspelbaar gedrag. Vandaar mijn tip hierover. Een aantal buizen op voorraad lijkt me geen overbodige luxe. Mitch denkt daar anders over geloof ik.
Als ik laag mis zet ik mijn flightcase strak achter mijn vox.