Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica Bekijk bericht
Ik kom even inhaken.

Ik had niet gedacht dat het andere geluid zo'n groot effect zou hebben op mijn spel, maar ik heb niet lekker gespeeld.

Die lead drive gaat vandaag toch weer omhoog. Dit moet toch ook met mic plaatsing op te lossen zijn? Ik heb er eerlijk gezegd niet echt op gelet maar wellicht dat hij bij beide cabs (2x sm57) de mic recht op de cone had staan ofzo?

sorry voor het lange verhaal
Geen sorry nodig hoor, interessant verhaal. Het is te prijzen in de geluidsman dat hij zo betrokken is, maar ik heb toch wel kritiek op de man. Het is jouw geluid en jij bent de artiest aan wie hij zijn dienst moet verlenen. Jij hebt door zijn bemoeienis niet lekker kunnen spelen en dus heeft hij toch voor een deel gefaald.

Het is wat anders als jij met een fullstack op standje 11 in een kleine kroeg gaat staan te blazen, maar met een beetje podium/zaal waar een PA echt nodig is moet de geluidsman jouw geluid, waar jij 100% tevreden over bent gewoon proberen te copiëren in de zaal, jouw geluid is zijn referentie en hoe hij dat doet is niet jouw probleem.

Met een SM57 in het midden van de cone gaat het idd nooit goed komen, dat wordt een dun en schel geluid zonder ballen. Er zijn microfoons die het een stuk beter doen maar die zijn duurder en vaak kwetsbaarder, maar met het verplaatsen van de SM57 meer naar de conusrand heb je een veel voller geluid, al wordt het in mijn bescheiden mening nooit het geluid van jouw setup want dan moet je een betere microfoon neerzetten.

Mijn advies: niet meer toestaan, gewoon vriendelijk maar assertief blijven en zeggen dat dit toch echt jouw geluid is en dat hij het daarmee moet doen. Hij zal gaan sputteren en met allerei argumenten komen, maar het is jouw geluid wat je zorgvuldig hebt gekozen en dat is het. Nooit boos reageren, gewoon voet bij stuk houden en lekker spelen, want daar gaat het om. Ga je agressief doen en de man wordt boos dan heb je een probleem, dus overtuig hem op een vriendelijke manier dat je dit geluid absoluut wilt.