Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 76 EersteEerste ... 31394041424351 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 752
    Senior Member

Standaard

Volgens Wikipedia (en wie kan het beter weten ) wordt Paulownia o.a. gebruikt voor muziekinstrumenten:
    The wood is also important in China, Korea, and Japan for making the soundboards of stringed musical instruments such as the guqin, pipa, koto, and kayagum.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Langs de andere kant, als ik Ron Kirn zie staan, begin ik al op voorhand te kwijlen...
    Ik moet toegeven, dat heb ik ook.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik zie het bij de grote fijnhouthandels nergens staan. Zou dat ermee te maken hebben?
    Bovendien, als de amerikanen iets roepen, is mijn achterdocht per definitie gewekt Flauw.

Die gitaar ziet er mooi uit, en die in het filmpje klinkt reuze goed.
    Hey, hey - geen politiek

Laat ik vandaag nou net een mailtje naar de heer van Dijk hebben gestuurd met de tip en uitleg dat dit een leuke nieuwe body houtsoort voor zijn klanten zou kunnen zijn .

Senior Member

Standaard

Lees hier een tread van vintage fender guru Gil Yaron:

De manier waarop hij een fender kopie maakt is echt ongelofelijk, maargoed dit gaat over paulownia:
    http://www.tdpri.com/forum/tele-home...-research.html
    Laatst gewijzigd door oigun; 30 september 2009 om 21:48

Standaard

Hier een klein sound clipje van een USA made Guitar Mill Stratocaster met Paulownia body:

http://www.youtube.com/watch?v=3rKBz...layer_embedded

Paulownia Strat body ongelakt:

Laatst gewijzigd door Marcel61; 30 september 2009 om 23:30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Lees hier een tread van vintage fender guru Gil Yaron:

De manier waarop hij een fender kopie maakt is echt ongelofelijk, maargoed dit gaat over paulownia:
    http://www.tdpri.com/forum/tele-home...-research.html

Gil is klaar met het maken van de basgitaar: lees via bovenstaande link (op de laaste pagina) maar eens wat hij van Paulownia vind...!

Senior Member

Standaard moabi

heeft iemand ervaring met het bouwen met maobi (baillonella toxisperma pierre)?
    had er nog niet van gehoord, 't is hardhout en lijkt op 't eerste gezicht iets op mahonie / merbau.

Senior Member

Standaard

Niet voor zelfbouw maar voor de aanschaf van een gitaar wil ik wat meer weten over hout, en dan Linde (basswood).
    Ik ben helemaal gek van mahonie en heb daarom een poosje geleden een PRS SE Custom 22 gekocht (hals en body uit mahonie, klinkt echt geweldig!). Een tweede gitaar van me (Musicman Sub1) is van populier en dat vind ik eigenlijk ook erg lekker klinken, hoewel misschien iets te dik.
    Nou overweeg ik de aanschaf van een Schecter Omen 7 Extreme en daar is de body gemaakt van linde. Ik heb een Ibanez RGR320EX die van linde gemaakt is en daar zitten EMG pickups in, maar de klank daarvan vind ik echt helemaal niets: veel te schel en te weinig body.
    Kan iemand me vertellen of dit een eigenschap van linde is? Of komt het door de pups en kan ik best een warm en diep geluid (zoals in mahonie) uit een linde-body halen? Ik heb namelijk nog geen 7string (daar gaat het om) gezien met een mahonie body voor een redelijke prijs.

Overigens: ik wil de gitaar zeker gaan testen, maar ben nog geen muziekwinkel in de buurt tegengekomen waar dat kan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht
    heeft iemand ervaring met het bouwen met maobi (baillonella toxisperma pierre)?
    had er nog niet van gehoord, 't is hardhout en lijkt op 't eerste gezicht iets op mahonie / merbau.
    Had er ook nog nooit van gehoord maar op deze site staan een paar mooie stukken moabi voor de gitaarbouw. Het schijnt er dus wel voor te worden gebruikt.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Lang leve Discovery Channel!

Ik ben er van overtuigd dat een enkeling onder ons regelmatig rondom zes uur naar Discovery zapt voor één van de houthak series. Wat me aanspreekt is Swamp Loggers. In geen andere serie zie je zo nadrukkelijk hoeveel inspanning men moet leveren om rendabel te draaien.
    Dit heeft mij dan ook de ogen geopend over onder meer Swamp Ash. De naam zegt het al: de moerasessen is moeilijk op grote schaal te kappen en vraagt daarom ook meer inspanningen dan de gewone essen.

Is het te kort door de bocht dat zelfbouwers geen dertien-in-een-dozijn gitaarklank willen en zich daarom richten op de duurdere (en meer zeldzame) soorten? Of is beter toonhout door de klimaatinvloeden gewoon inherent lastiger te winnen?

Gewoon een paar simpele vragen van iemand die van hout houdt...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten