Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 49 van 76 EersteEerste ... 39474849505159 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 752
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Maak eens 7 halzen die allemaal op dezelfde body passen; dat zou naar mijn idee heel interessant vergelijkingsmateriaal leveren.
    2 Of 3 zou al heel informatief zijn.
    Dat zou uiteindelijk ook moeten,alle 7 halzen gelijk van maat....(kosten tot nu toe schrikbarend...wel 12 euro.....)

JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Dat zou uiteindelijk ook moeten,alle 7 halzen gelijk van maat zijn
    Inmiddels zijn het nog maar 6 halzen....voor de 3de keer met deze frees ging het freesje en eigen leven lijden.(en vernielde de mal en het goede hout )..inmiddels de frees in de vuilnis emmer gepleurd....zijn we gelukkig weer goed weg gekomen....alleen het freesje is onvindbaar...en die was nog vrij nieuw...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Dat zou uiteindelijk ook moeten,alle 7 halzen gelijk van maat....(kosten tot nu toe schrikbarend...wel 12 euro.....)

JJ
    haha 12 xD

Junior Member

Standaard

Ola beste mensen,

Ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort aangezien het hout niet voor een gitaar bedoelt is, maar toch:

Ik ben op zoek naar grof hout, ala wrakhout oid, waarmee ik van plan ben een tafeltje te fabriceren. Voor m'n gitaarhout kan ik perfect bij de Adam en Arnhemse houthandel terecht, maar ik zie niets staan over grovere houtsoorten. Weet iemand waar ik dit soort hout kan krijgen? Of iets dat er op lijkt. (steigerhout heb ik al gevonden )

Excuses voor de semi-spam, tis geen gitaar maar wel hout. :P

Thanx!
    Timme

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Een oom van me heeft ooit een aantal tafels gemaakt van balken uit grondplaten van oude goederenwagons, maar die zijn allemaal opgebruikt. Mss eens in die richting zoeken?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Standaard

Misschien eens rondneuzen op zo'n 'milieupark'?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timme Bekijk bericht
    ...Ik ben op zoek naar grof hout, ala wrakhout oid...
    Met dit mooie weer gewoon zelf gaan strandjutten
    Je kunt ook gewoon nieuw hout nemen en met staalborstels het zachte hout rond de nerven wegpoetsen. Dan krijg je van dat mooiere rustieke hout met niet zo'n glad oppervlak. Er zijn speciale machines voor, maar ik denk dat je het ook met een haakse slijper met daarin zo'n staalborstel kunt doen.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Junior Member

Standaard

Hmm, goed idee. Volgens mij heb ik zelfs nog een staalborstel voor m'n haakse slijper liggen.

Enig idee wat voor hout hiervoor geschikt is?

Standaard

Eikenhout doet het erg goed bij deze techniek met de staalborstel.

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

ik ben een tijd bezig geweest met meubels maken. Ik heb een Festo Rustofix en daar zit een staalborstel in voor het grove werk en een zachtere borstel (kunststof) waarmee je het zachte hout weg borstelt. Dus mogelijk moet je dus niet alleen de staalborstel gebruiken maar ook nog iets anders.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten