En we vorderen gestaag... De recurve begint een heel eind in de goede richting te komen:

Hij mag hier en daar nog iets uitgesprokener, op sommige plekken meer voor het oog dan voor het oor, maar in grote lijnen voelt hij goed, en klinkt het aardig.
En om ook deze les weer even iets anders te hebben gedaan: de zwaluwstaart een beetje bijgewerkt. Heel voorzichtig, en voor je het weet past de boel ineens in elkaar! En dan zijn dit toch weer de betere foto's

Nu nog langzaam er verder in laten zakken, tot de boel helemaal naadloos aansluit. Hij is er nog niet helemaal, maar dit gaat wel goed komen.
Het plan was trouwens, om hier die leuke truuk met dat schuurpapiertje toe te passen (zie de tip van JacquesLeDick een hele tijd geleden, bij het passend maken van de braces) maar dat blijkt niet goed te werken in deze situatie. Als de boel al zo strak is dat het schuurpapiertje er niet meer tussen past, kun je het er ook niet tussen uit trekken. Ik zit nog even te puzzelen of het er misschien aan ligt dat we een rechte zwaluwstaart hebben gemaakt. Ik zie het nog niet goed voor me, driedimensionaal, maar zou het kunnen zijn dat je met zo'n echte zwaluwstaart die taps toeloopt de boel wel steeds strakker kunt trekken?

Oja, en als laatste verrassing: ik had zo mijn best gedaan op die f-gaten, om daar iets leuks voor te verzinnen, en dan blijkt ineens dat ze toch niet uniek zijn! Zie hier...