Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 55 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 250 van 544
    Senior Member

Standaard

En daar zijn we weer! Ik had wat ruzie met mijn router, dus de update is wat later dan gebruikelijk, maar nu dan toch:

De ingrijpendste actie van vandaag was het uitfrezen van het gat voor de zwaluwstaart in de body. Eerst de (nieuwe, want de oude is nog steeds spoorloos...) mal op de body geklemd. Heeeeeeel goed nadenken over de lengte, de diepte, de hartlijn, de haaksheid van de mal op de hartlijn, en dan goed vastzetten en niet meer aankomen.

Frees er in, en gaan!

Dat stukje binding ziet er inderdaad nogal rommelig uit, maar dat komt allemaal onder de hals te zitten
    En dan kunnen de twee helften al een beetje aan elkaar:

Hij schuift er nog niet helemaal in, want hij is nog net wat aan de strakke kant. Maar da's wel goed ook, dan kunnen we de boel passend krijgen zonder dat het te ruim wordt.

En tussen de bedrijven door ook nog weer wat aan de recurve zitten graven. Je begint hem nu echt te zien, en het achterblad gaat meer geluid maken als je er op klopt. Alleen op de rottige plekjes loopt het nog niet zo'n vaart, zoals gebruikelijk. Daar zijn we nog wel een paar lessen zoet mee, vermoed ik. En dan het bovenblad ook nog!
    Maar het levert wel weer mooie sfeerplaatjes op:

Volgende week even afwachten, misschien valt die maandag uit. Maar in dat geval zal ik eens kijken of ik mijn andere projectje al geschikt voor publicatie vind...
    Laatst gewijzigd door Woml; 1 september 2009 om 07:12 Reden: Twee plaatjes kwijt !?!?
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Standaard

Hij blijft maar mooier worden!

Bij het frezen in een body waar al zoveel werk in zit, zou ik mijn adem wel even ingehouden hebben
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Het was inderdaad een hoog gehalte diep ademhalen en veel vertrouwen in de techniek hebben...

Maar ach... anders begin ik toch gewoon opnieuw?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Het was inderdaad een hoog gehalte diep ademhalen en veel vertrouwen in de techniek hebben...

mister Zen himself ...

trouwens had ik al gezegd dat dit volgens mij een hele mooie gitaar wordt ?

Senior Member

chicken

Die reverse curve is wel echt heel mooi

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht

Als ik zoveel tijd in een project had zitten en het ging mis zou ik toch wel anders reageren

Senior Member

Standaard

En we vorderen gestaag... De recurve begint een heel eind in de goede richting te komen:

Hij mag hier en daar nog iets uitgesprokener, op sommige plekken meer voor het oog dan voor het oor, maar in grote lijnen voelt hij goed, en klinkt het aardig.
    En om ook deze les weer even iets anders te hebben gedaan: de zwaluwstaart een beetje bijgewerkt. Heel voorzichtig, en voor je het weet past de boel ineens in elkaar! En dan zijn dit toch weer de betere foto's

Nu nog langzaam er verder in laten zakken, tot de boel helemaal naadloos aansluit. Hij is er nog niet helemaal, maar dit gaat wel goed komen.
    Het plan was trouwens, om hier die leuke truuk met dat schuurpapiertje toe te passen (zie de tip van JacquesLeDick een hele tijd geleden, bij het passend maken van de braces) maar dat blijkt niet goed te werken in deze situatie. Als de boel al zo strak is dat het schuurpapiertje er niet meer tussen past, kun je het er ook niet tussen uit trekken. Ik zit nog even te puzzelen of het er misschien aan ligt dat we een rechte zwaluwstaart hebben gemaakt. Ik zie het nog niet goed voor me, driedimensionaal, maar zou het kunnen zijn dat je met zo'n echte zwaluwstaart die taps toeloopt de boel wel steeds strakker kunt trekken?

Oja, en als laatste verrassing: ik had zo mijn best gedaan op die f-gaten, om daar iets leuks voor te verzinnen, en dan blijkt ineens dat ze toch niet uniek zijn! Zie hier...

Senior Member

Standaard

Dat ziet er erg goed uit zeg.

Om iets unieks te designen valt idd tegen. Toch staan ze erg mooi.

Doe zo verder!

Senior Member

Standaard

Kan iemand mij uitleggen wat precies de meerwaarde is van zo'n houten staartstuk ipv metalen? Ik vind het zulke hopeloos lelijke lompe dingen!

Senior Member

Standaard

Hmmm, wat een pech...
    Er wordt thuis op grote schaal gekwakkeld met griepen en verkoudheden, dus was het vandaag niet zo'n goed plan als ik de hele avond weg zou zijn. Er moesten mensen van eten voorzien worden, en in bed gestopt.

En volgende week gaat ook al niet door, dus de volgende update wordt pas tegen het eind van de maand...

Als plaatsvervangend zoethoudertje zal ik dan maar eens een beginnetje maken met een verslag van mijn andere projectje... Zal zo wat foto's verzamelen en een nieuw topic openen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten