Het was weer even geduld hebben, maar we zijn weer een stapje verder. Als ik zo zie wat er hier verder voor projecten langskomen, en in wat voor tempo, begin ik me haast schuldig te voelen dat ik alweer niet heel veel vooruitgang kan laten zien. Haast, zeg ik, want ik verwacht dat het resultaat er niet mooier op wordt als ik me laat opjagen...
Vandaag een begin gemaakt aan het uitgraven van de recurve. Heeft iemand daar intussen al een algemeen beschaafd Nederlandse, of misschien wel Vlaamse term voor? Je hebt daarin toch ook van die mooie woorden...
Hij begint rondom wel wat vorm te krijgen, maar het mag nog best wat extremer. Dieper. Er zit nog te weinig beweging in het blad, en hij schijnt anders te moeten gaan klinken. Lager, voller, dieper, meer. Hoe precies weet ik nog niet, maar dat komt nog wel.
Na een uurtje of twee werd het tijd om mijn arme vingertjes wat rust te gunnen, en was er nog tijd voor een ander klusje. Het gat voor de nekverbinding in de body, was het plan, maar de juiste mal was even spoorloos. Dan dus maar een ander puntje: het uitfrezen van de rand waar de nek-extensie in moet komen.
Met als resultaat weer een nieuw aanzicht van de hiel:
En daar komt straks dus nog een stuk hout aan, dat over het bovenblad heen komt te hangen.
Goed, voorlopig was dat het alweer, volgende week weer verder!

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers