Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 126 van 252 EersteEerste ... 2676116124125126127128136176226 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.251 t/m 1.260 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    girly board

wou dat ik het had
    Alles is relatief natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Als je bedenkt dat ik nu al aan de 5de Groundcontrol ben begonnen, heb ik toch al gauw een slordige 2200 euro uitgegeven. Dit nog losstaand van alle ellende en ergernis die ik ermee heb gehad. Daarnaast bied de Gaspedal veeeeeel meer features en mogelijkheden, zodat het op de termijn echt een investering is terwijl de Groundcontrol meer een gebruiksvoorwerp is met een beperkte houdbaarheid (als je hem intensief live gebruikt).
    Jeetje Chiel, je vijfde Groundcontrol?! Daar sta ik van te kijken. Hoe kan dit zo snel kapot? Het is toch best een stevig ding. Ik heb er zelf ook 1 en kan mij voorstellen dat de schakelaars snel mankementen krijgen maar goed.

Master of Disaster

Standaard

Zei iemand GasPedal???

Ben er nog steeds tevreden over, de bugs die er nog in de software zaten hebben we er uitgewerkt en hij werkt nu prima. 8 presets, 10 IAs en een aparte tap tempo switch, perfect.

Java-based software, kabeltje van GasPedal in USB poort prikken en je bent aan de slag. Programmeren of remote control, werkt allemaal prima!
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
    Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
    Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
    Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring.

Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.
    Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen. En aan de andere kant zou het een XLR-adapter naar MIDI kabel worden.
    Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
    Chiel, hoe komt het dat je die GCP's verslijt bij het leven? Moet ik er dan toch maar geen kopen............. Hij spreekt me zo aan!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen.
    Pcies, daarnaast kost een Midikabel geen kont, dus gewoon een 10m kabel kopen en you're set. (Voor backplate->gmajor-Engl zou ik wel een customkabeltje maken trouwens...staat mooier

Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig[. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
    Kan ook via een adapter, maar phantom is wel leuker natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen. En aan de andere kant zou het een XLR-adapter naar MIDI kabel worden.
    Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
    Chiel, hoe komt het dat je die GCP's verslijt bij het leven? Moet ik er dan toch maar geen kopen............. Hij spreekt me zo aan!
    uit een eerdere post begrijp ik dat Chiel nogal vaak (rand van podia?) bier e.d. over z'n GCP's heeft gekregen, vandaar ook zijn potentiële GAS-pedal aanschaf, met de 'beer-proof' PAULswitch.. n'est ce pas, Chiel?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Pcies, daarnaast kost een Midikabel geen kont, dus gewoon een 10m kabel kopen en you're set. (Voor backplate->gmajor-Engl zou ik wel een customkabeltje maken trouwens...staat mooier

Kan ook via een adapter, maar phantom is wel leuker natuurlijk.
    Sterker nog, een gewone MIDI kabel heb ik nog liggen (en nog twee korte ook, eentje daarvan dus voor de binnenkant van mn rack: plate->g-major)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    uit een eerdere post begrijp ik dat Chiel nogal vaak (rand van podia?) bier e.d. over z'n GCP's heeft gekregen, vandaar ook zijn potentiële GAS-pedal aanschaf, met de 'beer-proof' PAULswitch.. n'est ce pas, Chiel?
    Ok daar heb ik nog geen ervaring mee. Dat risico wil ik dus wel nemen .

Ik heb overigens maar ff een nieuw topic aangemaakt, specifiek voor rackplates. Dan spammen we dit topic wat minder .
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 5 mei 2009 om 11:29

Senior Member

Standaard

ik heb 5 polige XLR in mn rack laten zetten voor de GCP naar GCX
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme Bekijk bericht
    ik heb 5 polige XLR in mn rack laten zetten voor de GCP naar GCX
    En dus zelf een MIDI kabel in elkaar geknutseld die MIDI naar XLR5aderig is?
    Het zou inderdaad wel kunnen. Dan praten we over dit en dit. Slechts een eurootje duurder dan een standaard MIDI adapter. Ik zal het alsnóg overwegen :P.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 5 mei 2009 om 11:36

Senior Member

Standaard

En dus zelf een MIDI kabel in elkaar geknutseld die MIDI naar XLR5aderig is?
    Het zou inderdaad wel kunnen. Dan praten we over dit en dit.
    juist! ik heb een 5 polige data kabel ergens gekocht en die 5 polige xlr neutrik onderdelen...

"Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten