Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring.

Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.
Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen. En aan de andere kant zou het een XLR-adapter naar MIDI kabel worden.
Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
Chiel, hoe komt het dat je die GCP's verslijt bij het leven? Moet ik er dan toch maar geen kopen............. Hij spreekt me zo aan!