Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 125 van 252 EersteEerste ... 2575115123124125126127135175225 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.241 t/m 1.250 van 2514
    Senior Member

Standaard

Dan past het inderdaad allemaal wel het beste. Overmaat audiokabel bestellen dus :P.
    Over zo'n backplate. Hoe doe je dat met bv een MIDI kabel? Kant en klare kabel kopen en de ene plug eraf knippen? Of zijn er speciale kabels voor? Bij audio en voeding weet ik het wel.
    Voor de MIDI zou ik dan bv zoiets bestellen.

Senior Member

Standaard

Voor midi kun je het beste XLR stekkers gebruiken denk ik.
    Die zijn het stevigst.
    Qua midi-bedrading:
    Gewoon een 3 aderig snoer (stereo) op gewenste dikte kan je gewoon bij een elektro boer bestellen of direct kopen (of online natuurlijk).

@Chiel, mooi rack hoor. Je amps spreken me ook wel aan.

Welk midi pedaal gebruik je? Dat vraag ik omdat ie 9 V AC nodig heeft?
    Had je niet een fotootje gepost laatst?

Senior Member

Standaard

XLR in deze vorm?
    Ik had deze als MIDI gevonden. Jij hebt het over 3aderig? Maar MIDI is toch juist 5aderig? (daarom ook deze XLR-plug). Het nadeel van zo'n XLR plug zou zijn dat ik er geen standaard MIDI kabel in kan stoppen. Lijkt me niet heel erg handig...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 4 mei 2009 om 22:23

Senior Member

Standaard

Ja die bovenste vorm kan je prima gebruiken voor midi, midi heeft aan 3 aders voldoende dacht ik.
    De 4e en 5e ader wordt soms als phantom power gebruikt oftewel, je kunt er een (laag)spannings signaal over gooien.
    Meestal voldoen de 3 polige XLR stekkers voor midi.

Een (paar) reserve kabels kan geen kwaad....
    Laatst gewijzigd door Henri H; 4 mei 2009 om 22:29

Senior Member

Standaard

toch spreekt dat me niet aan. Dan moet ik een andere kabel van MIDI naar XLR maken. En ik moet al behoorlijk veel maken en kopen. Dan liever een MIDI kabel naar MIDI stekkertje en dan in het rek weer naar MIDI voor m'n FX Unit.
    Zijn dit soort kabels ook makkelijk zelf te maken? Of kom je niet onder de 15 euro uit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Voor midi kun je het beste XLR stekkers gebruiken denk ik.
    Die zijn het stevigst.
    Qua midi-bedrading:
    Gewoon een 3 aderig snoer (stereo) op gewenste dikte kan je gewoon bij een elektro boer bestellen of direct kopen (of online natuurlijk).

@Chiel, mooi rack hoor. Je amps spreken me ook wel aan.

Welk midi pedaal gebruik je? Dat vraag ik omdat ie 9 V AC nodig heeft?
    Had je niet een fotootje gepost laatst?
    Gewone XLR 3 aderig werkt inderdaad het beste. Hiermee houdt je de kabels buiten je rack ook zoveel mogelijk standaard.

Ik gebruik momenteel de Ground Control, werkt prima maar niet echt duurzaam. Dit is de 5de al inmiddels . Mijn nieuwe board ga ik voorzien van de Gaspedal. Veeeeel meer mogelijkheden en tenminste ruggedized genoeg voor de gigs die ik doe. Ik had laatst een foto gepost inderdaad, je bedoeld deze?

Dit is mijn girly board dat ik gebruik i.c.m. een Koch Studiotone. Gebruik ik eigenlijk alleen voor bruiloftjes e.d.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    toch spreekt dat me niet aan. Dan moet ik een andere kabel van MIDI naar XLR maken. En ik moet al behoorlijk veel maken en kopen. Dan liever een MIDI kabel naar MIDI stekkertje en dan in het rek weer naar MIDI voor m'n FX Unit.
    Zijn dit soort kabels ook makkelijk zelf te maken? Of kom je niet onder de 15 euro uit?
    Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
    Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
    Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
    Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring.

Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Gewone XLR 3 aderig werkt inderdaad het beste. Hiermee houdt je de kabels buiten je rack ook zoveel mogelijk standaard.

Ik gebruik momenteel de Ground Control, werkt prima maar niet echt duurzaam. Dit is de 5de al inmiddels . Mijn nieuwe board ga ik voorzien van de Gaspedal. Veeeeel meer mogelijkheden en tenminste ruggedized genoeg voor de gigs die ik doe. Ik had laatst een foto gepost inderdaad, je bedoeld deze?

Dit is mijn girly board dat ik gebruik i.c.m. een Koch Studiotone. Gebruik ik eigenlijk alleen voor bruiloftjes e.d.
    Ja, dat board ja. Maar de gaspedal ken ik (nog) niet, heeft die (ook) 9V AC?
    Ik ga zo ff googelen.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, heb net een miskoop gedaan dus ik ben een beetje aan het kijken of ik ook niet 's naar een 4HE rackje moet gaan kijken voor de Replifex, (toekomstige) GCX, powerconditioner en een patchbay)
    Die multikabels lijken me toch wel de beste oplossing en 4 HE is nog prima te tillen.
    Iets in de richting wat Ieme laatst poste inspireert ook erg goed.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 5 mei 2009 om 00:33

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht

girly board

wou dat ik het had

Senior Member

Standaard

Ah, Paul Lenders weer: Gaspedal
    die gast heeft/maakt toch wel leuk spul hoor.
    En ook XLR zo te zien, wel wat aan de dure kant, m'n GAS is alweer weg :

Price € 1.188,-- (incl. taxes)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ah, Paul Lenders weer: Gaspedal
    die gast heeft/maakt toch wel leuk spul hoor.
    En ook XLR zo te zien, wel wat aan de dure kant, m'n GAS is alweer weg :

Als je bedenkt dat ik nu al aan de 5de Groundcontrol ben begonnen, heb ik toch al gauw een slordige 2200 euro uitgegeven. Dit nog losstaand van alle ellende en ergernis die ik ermee heb gehad. Daarnaast bied de Gaspedal veeeeeel meer features en mogelijkheden, zodat het op de termijn echt een investering is terwijl de Groundcontrol meer een gebruiksvoorwerp is met een beperkte houdbaarheid (als je hem intensief live gebruikt).

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten