Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 2514

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    toch spreekt dat me niet aan. Dan moet ik een andere kabel van MIDI naar XLR maken. En ik moet al behoorlijk veel maken en kopen. Dan liever een MIDI kabel naar MIDI stekkertje en dan in het rek weer naar MIDI voor m'n FX Unit.
    Zijn dit soort kabels ook makkelijk zelf te maken? Of kom je niet onder de 15 euro uit?
    Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
    Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
    Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
    Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring.

Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    Gewone XLR 3 aderig werkt inderdaad het beste. Hiermee houdt je de kabels buiten je rack ook zoveel mogelijk standaard.

Ik gebruik momenteel de Ground Control, werkt prima maar niet echt duurzaam. Dit is de 5de al inmiddels . Mijn nieuwe board ga ik voorzien van de Gaspedal. Veeeeel meer mogelijkheden en tenminste ruggedized genoeg voor de gigs die ik doe. Ik had laatst een foto gepost inderdaad, je bedoeld deze?

Dit is mijn girly board dat ik gebruik i.c.m. een Koch Studiotone. Gebruik ik eigenlijk alleen voor bruiloftjes e.d.
    Ja, dat board ja. Maar de gaspedal ken ik (nog) niet, heeft die (ook) 9V AC?
    Ik ga zo ff googelen.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, heb net een miskoop gedaan dus ik ben een beetje aan het kijken of ik ook niet 's naar een 4HE rackje moet gaan kijken voor de Replifex, (toekomstige) GCX, powerconditioner en een patchbay)
    Die multikabels lijken me toch wel de beste oplossing en 4 HE is nog prima te tillen.
    Iets in de richting wat Ieme laatst poste inspireert ook erg goed.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 5 mei 2009 om 00:33

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten