Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring.
Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.
Ja, dat board ja. Maar de gaspedal ken ik (nog) niet, heeft die (ook) 9V AC?
Ik ga zo ff googelen.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, heb net een miskoop gedaan dus ik ben een beetje aan het kijken of ik ook niet 's naar een 4HE rackje moet gaan kijken voor de Replifex, (toekomstige) GCX, powerconditioner en een patchbay)
Die multikabels lijken me toch wel de beste oplossing en 4 HE is nog prima te tillen.
Iets in de richting wat Ieme laatst poste inspireert ook erg goed.![]()

. Mijn nieuwe board ga ik voorzien van de Gaspedal. Veeeeel meer mogelijkheden en tenminste ruggedized genoeg voor de gigs die ik doe. Ik had laatst een foto gepost inderdaad, je bedoeld deze?
Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers