Alle stekkers die in principe vast in je rack of in je pedalboard blijven zitten kun je standaard laten.
Alleen de (midi-)stekkers die je vaak los haalt zou ik vervangen.
Aan je pedalboard kant zou je dan een verloop-snoertje kunnen maken.
Ik zal straks je nieuwe topic ff bekijken.![]()
Dat is inderdaad het geval. Voor mij geen pedalen meer vooraan het podium bij de grotere gigs, enkel het midipedaal en een Fulltone wah. Ik gebruik ook nog een Axcess buffer, maar deze is veilig uit het zich onttrokken.
Als je de Groundcontrol trouwens open schroeft, dan zie je wel direct dat het in feite maar een scharminkel dingetje is. Op zich doet hij het prima, maar ik heb nog iedere keer het probleem gehad dat deze binnen een jaar kuren begon te vertonen.
Ik kon deze voor 150 euro op EBay scoren. Wat betreft filtering is het een hopeloos ding, maar de spanning houdt hij netjes op pijl. Vorige week donderdag stond ik op een podium en las ik 207Volt af op de Dinopower, maar op de Furman (krijgt zijn voeding van de Dinopower) stond netjes 235Volt. Werkt voorlopig dus nog perfect.
Of je zou ook een connector paneeltje op het pedalboard kunnen maken met een XLR Output en dit ook op het rack zo maken. Vanaf de inbouw XLR chassis deeltjes kun je dan een midikabel erop solderen. Zo blijft de bekabeling tussen pedalboard en rack zoveel mogelijk standaard.
Ik stond vlak na de lancering al op het punt om hem aan te schaffen, maar toen werd ik helaas ineens geconfronteerd met allerlei uitgaven na een flinke stroomstoring. Blij in ieder geval dat nu alle kleine kinderziektes eruit zijn. Het MK II model wordt de mijne!![]()
De Furman doet niks met het voltage wat uit het stopcontact komt, filtert wel "oneffenheden" uit de stroom.
De Dinopower levert, ongeacht wat er uit het stopcontact komt, altijd 230 volt. Dus ook als er maar 180v uit het stopcontact komt
Combinatie van deze 2 is dus ideaal. De top-of-the-line furmans hebben deze beide functies in één apparaat. Jammer dat die dingen dan meteen erg duur zijn.
Inderdaad. De Dinopower is alleen een regulator. Deze zorgt er dus voor dat je spanning netjes op 240V 60Hz blijft. Evt. pieken en rimpels blijven bestaan, daar doet hij niets mee.
De Furman Pro R is alleen een conditioner. Deze zorgt er dus voor dat de inkomende sinus ook daadwerkelijk een mooie sinus is en blijft. Pieken en interferenties worden eraf gefilterd.
Kortom, nu komt er vuile en schommelende spanning in de Dinopower. Deze maakt er een constante (maar nog steeds vuile) spanning van. De Furman conditioneerd deze vuile spanning naar een schone sinus. Heb het gechecked met een scope en het werkt echt! En veel belangrijker nog, je hoort het ook!
Favorieten/bladwijzers